Deda Mrazu bi bilo bolje da obuče letnju majicu, jer Božić je trgovcima već stigao
Božić, očigledno, ne može da dođe prebrzo za trgovce na malo
Dok mnoge porodice još uvek žure da završe kupovinu za školu što počne nova akademska godina, nekoliko prodavaca je već postavilo božine ukrase u radnjama ili ih prodaju na internetu.
Gde je tu Noć veštica? I da li neko uopšte treba da razmišlja o Danu zahvalnosti, pitaju se novinari CNBS analizirajući stanje na tržištu.
"Nemojte da se iznenadite ako vidite svetleće vilenjake, vence, ukrase za dvorište i Deda Mraza na naduvavanje koji iskaču tik pored sablasnih visećih skeleta i nadgrobnih spomenika", napominju.
Prodavnice su sve ranije počele da izbacuju božićne ukrase poslednjih godina. Amazon i Volmart su 2021. godine, u strahu od slabe potražnje zbog pandemije, pokrenuli praznične rasprodaje već u oktobru. Isti obrazac se ponovio prošle godine, efektivno produžavajući sezonu praznične kupovine.
Ali sada, božićna euforija ne samo da nije oko Noći veštica, već preti da ugrozi u i rasprodaje oko povratka u kolu.
Može li letnji Božić da postane pravilo?
„Očekujem da će sezona praznika ostati, barem u doglednoj budućnosti“, rekao je Zak Stambor, viši analitičar maloprodaje. „I pored toga, mislim da postoji ograničenje koliko rano može da počne sezona, jer većina kupaca ne želi i neće da kupuje praznične artikle kada se uputi na plažu usred leta.
Posmatrači iz industrije sumnjaju da kupci primećuju artikle sa božićnom tematikom usred leta ove godine iz nekoliko razloga. S druge strane, veruju da trgovci imaju i druge olakšice osim zarade:
To može biti manjak letnjih zaliha, pa onda ukrasima popunjavaju rafove, ili imaju višak novogodišnjih ukrasa od prošle.
Stambor je naveo još jedan razlog, prodaju Amazon Prime, što je drugi veliki prodajni događaj kompanije. Amazon Prime, koji je prvi put održan 2022. godine, dvodnevna je rasprodaja u oktobru u jesenjoj sezoni, uoči praznične kupovine.
Primera radi, Home Depot (HD) je saopštio da planira da lansira proizvode za Noć veštica u prodavnicama poslednje nedelje avgusta i prve nedelje septembra, a još jednu prazničnu linij proizvoda kasnije u jesen.
Love's, rival HD, je primetio da je u poslednje dve godine zabeležio porast u pretraživanju prazničnih dekoracija počevši od jula.
Kompanija je saopštila da kupci koji su svesni budžeta i koji se suočavaju sa uticajem još uvek visoke inflacije na svoje novčanike „žele da rašire svoju prazničnu kupovinu i počnu ranije sa štednjom.
I poznate kafeterije, poput Starbaksa, najavljuju neke ukrase krajem ovog meseca.
(Telegraf Biznis)