"Vašu kartu za ukrcavanje i broj kilograma, molim": Traže od putnika da stanu na vagu, pre ulaska u avion
Iako južnokorejska kompanija tvrdi da je ova "vežba" uvedena zarad bezbednosti, stručnjak iz "Afuzion"-a kaže da kilaža putnika nema veze sa sigurnošću u avionu
Boarding card ili kupon za ukrcavanje je neophodna karta za ulazak u avion, ali je ne treba mešati sa avionskom kartom.
Nju vam obavezno traže pre samog ukrcavanja u avion, što je već opšte poznata praksa u celom svetu. Međutim, jedna avio-kompanija je otišla i "korak dalje" u svojim rigoroznim normama.
Naime, počevši od ponedeljka, 28. avgusta, od putnika koji lete preko "Korean Air"-a (Južna Koreja) može biti zatraženo da stanu na vagu, pre nego što se ukrcaju u avion.
Ovo je "vežba", odnosno testiranje koje će trajati oko tri nedelje, propisana je zakonom i odnosi se na sve korejske avio-prevoznike, rekao je predstavnik "Korean Air"-a za CNBC.
Zakon zahteva od avio-kompanija da mere kilažu putnika, kao i njihov ručni prtljag, najmanje svakih pet godina, jer se to - sveukupno - smatra "ključnim za bezbednost leta", dodaje se.
Ova najava je, međutim, naišla na reakciju javnosti, prenose lokalni mediji. U međuvremenu, obaveštenje sa detaljima o vežbi — koja startuje na međunarodnom aerodromu Gimpo, a zatim na aerodromu Inčeon sledećeg meseca — uklonjeno je sa veb stranice avio-kompanije, zbog „dovoljne medijske pokrivenosti“, navodi avio-kompanija.
Da li je razumno vagati putnike?
- Definitivno ne - kaže Vens Hilderman, izvršni direktor kompanije za bezbednost u vazduhoplovstvu Afuzion. "Barem ne u svrhu bezbednosti", dodaje.
Kaže da bi kilaža 10 veoma gojaznih ljudi mogla da napravi razliku u malom avionu, ali što se tiče komercijalnih, poput modela 737, postoji ugrađen softver za prilagođavanje promenama težine, gustine vazduha i drugih faktora.
- Iz tog razloga, bezbednost nije ugrožena čak ni u situacijama kada je sastav putnika netipičan, kao što je rani jutarnji let uglavnom poslovnih ljudi, koji teže više od prosečnog putnika - ističe Hilderman za CNBC.
(Telegraf Biznis)