Oštre mere za sve koji stave jednu, a naplate drugu cenu: Prve na udaru avio-kompanije
Konsultacije, koje u ponedeljak pokreće Odeljenje za poslovanje i trgovinu, trajaće šest nedelja
Avio-kompanije bi mogle da se suoče sa nizom oštrih mera za suzbijanje tzv. "skrivenih" naknada koje naplaćuju putnicima, kao deo novog plana Vlade Velike Britanije za poboljšanje transparentnosti za onlajn kupce.
Na javnoj konsultaciji će biti razmatrani načini da se sankcionišu firme koje troškovima putnika pridodaju neophodne naknade, što povećava konačnu cenu, piše BBC.
Kako se dalje pojašnjava, odluka je doneta jer nova vladina istraživanja sugerišu da je ta praksa "rasprostranjena" u nizu industrija. Sveukupno, ovo dodatno naplaćivanje košta potrošače 1,6 milijardi funti godišnje.
Konsultacije, koje u ponedeljak pokreće Odeljenje za poslovanje i trgovinu, trajaće šest nedelja.
Avio-kompanije, napominje se, sada nude mnoštvo dodataka u fazi rezervacije karata, od brzog ukrcavanja i provere putnih torbi do izbora sedišta, što često ima svoju cenu.
Vlada je saopštila da se takozvana "drip" cena - ona gde je cena plaćena na kasi viša od prvobitno oglašene zbog dodatnih, ali neophodnih naknada - pojavljuje u raznim uslugama: od cena karata do dostave hrane.
Skoro tri četvrtine dobavljača transporta, uključujući vazdušni i železnički, primenjuje skrivene naknade, pokazalo je istraživanje. Praksa se takođe javlja kod 54% provajdera u industriji zabave i kod 56% ugostiteljskih firmi.
Lažne kritike/ocene na mreži i zbunjujuće etikete, takođe su na meti u odvojenim, novim konsultacijama, pokrenutim u 4. septembra.
(Telegraf Biznis)