Ostavila je restoranu lošu recenziju, a sada joj prete tužbom za klevetu
Kleveta znači nanošenje štete ugledu osobe ili preduzeća objavljivanjem lažnih materijala o njima
Žena iz Australije ostavila je lošu recenziju posle posete jednom restoranu, a onda je od vlasnika tog lokala dobila tužbu.
- Nedavno sam naručila hranu za poneti iz lokalnog restorana, a hrana je bila toliko odvratna da je bila nejestiva. Bilo je sve masno i što je najgore, piletina je izgledala kao da je možda čak i pokvarena, pa sam se previše plašila da je pojedem - kaže Alis.
Ona je kontaktirala restoran i tražila povraćaj novca i oni su odbili.
- Zato sam im dala recenziju sa jednom zvezdicom. Sada mi prete tužbom za klevetu - kaže ona.
Pravnici objašnjavaju da zvuči kao da je objavila iskrenu recenziju svog iskustva, i da, pod pretpostavkom da je napisano na način pun poštovanja, nema o čemu da brine.
Kleveta znači nanošenje štete ugledu osobe ili preduzeća objavljivanjem lažnih materijala o njima koji menja način na koji ljudi misle o njima.
- Objavljivanje je širok pojam i uključuje govor, pisanje, blogovanje, postove na društvenim mrežama i, u njenom slučaju, gugl recenziju - kažu pravnici.
Ako je recenzija koju je objavila povredila reputaciju restorana, naterala njihove klijente ili potencijalne klijente da lošije misle o njima ili ne žele da kupe hranu tamo, a informacije su lažne, onda njen potez može da bude okarakterisan kao kleveta.
- Međutim, ako je njena recenzija u suštini tačna, onda će imati odbranu od bilo kakve tužbe koju restoran podnese protiv nje za klevetu - kažu.
Uopšteno govoreći, razlozi zbog kojih osoba ili preduzeće može da tuži za klevetu je da se ispravi stanje, obezbedi izvinjenje i dobije odštetu (novac) za pretrpljenu štetu.
Da bi mu se dodelila bilo kakva šteta u Južnoj Australiji, restoran bi morao da pokaže da je njena recenzija nanela "ozbiljnu štetu" njihovoj reputaciji.
(Telegraf Biznis)