Meta se, ipak, ne da: Akcije skočile na vest o profitu, Fejsbuk uvećao broj korisnika
U kvartalu završenom u septembru, bilo je pozitivnih signala i za osnovnu delatnost kompanije - reklame
Meta je ponovo nadmašila očekivanja Volstrita, kada je u sredu, 25. oktobra, objavila zaradu za kvartal koji je završen u septembru. To je, naime, još jedan znak da strategija preokreta ove tehnološke kompanije u "godini efikasnosti" nastavlja da daje rezultate.
Snažni rezultati dolaze u momentu kada Meta navodi da je "značajno završila" plan vezan za otpuštanje radnika, u cilju smanjenja troškova, nakon burne 2022. godine.
Matična kompanija Fejsbuka je objavila kvartalni rast prihoda od 23% u odnosu na prethodnu godinu - na više od 34 milijarde dolara, što je više od prognoze analitičari koji su predviđali 33,5 milijardi dolara.
Meta je, takođe, više nego udvostručila profit u poređenju sa kvartalom od prošle godine, prijavivši neto prihod od skoro 11,6 milijardi dolara. Tokom istog kvartala prethodne godine, Meta profit je opao za polovinu, piše CNN.
Akcije kompanije su, sasvim logično, na ovu vest skočile za čak 4% u trgovanju posle radnog vremena. Ako se osvrnemo na period od početka godine do danas, deonice kompanije koju je osnovao Mark Zakerberg porasle su čak 140 procenata.
Zakerberg je, inače, izložio svoje planove za "godinu efikasnosti" još u februaru, nakon pada prihoda kompanije u trećem kvartalu, nakon teške godine u kojoj se kompanija suočila sa izazovima. Jedan od njih vezan je za politiku privatnosti na Eplovim uređajima, a drugi je vezan za nižu potrošnju na digitalne oglase usred šire makroekonomske neizvesnosti.
Rast korisnika kompanije takođe je uspored, usred oštre konkurencije rivala kao što je TikTok.
Doduše, Meta je u sredu objavila relativno snažan rast korisnika. Broj aktivnih korisnika Fejsbuka na mesečnom nivou porastao je za 3% u odnosu na prethodnu godinu - na više od 3 milijarde, što je povećanje u odnosu na stopu rasta od 2% tokom lanjskog kvartala
Bilo je pozitivnih signala i za osnovnu delatnost kompanije - reklame. Prikazi oglasa u svim Meta aplikacijama porasli su za 31% u odnosu na isti period prošle godine, u septembarskom kvartalu. Kompanija je, takođe, prijavila pad prosečne cene po oglasu od 6% u odnosu na prethodnu godinu, što je možda razlog za osnaživanje ovog sektora.
Meta radi i na poboljšanju svoje tehnologije targetiranja oglasa, koristeći veštačku inteligenciju, kako bi poboljšala povraćaj ulaganja za oglašivače i da bi bolje unovčila svoju popularnu funkciju Reels na Instagramu, navodi dalje američki medij.
(Telegraf Biznis)