Ko je veći igrač na tržištu e-trgovine: Amazon ili Volmart? Desio se i presedan
Brojke jasno govore ko je lider, mada situacija uvek može da se preokrene...
Dva, verovatno, najveća trgovca u SAD - jedan koju nudi isključivo onlajn prodaju, a drugi koji posluje i onlajn i oflajn, putem svojih brojnih fizičkih prodavnica.
To su, naravno, Amazon i Volmart.
CNBC je, nakon analize poslovanja ova dva diva, došao do zaključka da je Amazon definitivni lider na tržištu e-trgovine. Ali, Volmartove ambicije i planovi rastu.
Zanimljivo je da Volmart zapošljava više ljudi nego bilo koja druga kompanija na svetu, njih 2,3 miliona. Dodatno, 90% Amerikanaca živi u krugu od 15 km od Volmartovih objekata.
U Americi, američka kompanija poseduje 4.735 prodavnica.
Ali, na tržištu onlajn prodaje/kupovine, imperija koju je osnovao Džef Bezos ima udeo od 39,5 odsto. Nasuprot tome, Volmart ima udeo od svega 7 procenata, a to su podaci za 2022.
Ako se vratimo malo unazad:
- 2019. godine Amazon je imao udeo od 36,4%, a Volmart - 5,1%;
- 2020. godine Amazon je imao udeo od 39,1%, a Volmart - 6,7%;
- 2021. godine Amazon je imao udeo od 39,3%, a Volmart - 6,8%;
Dakle, ovaj nagli skok e-trgovine iz 2019. ka 2020. jasno govori i kako je pandemija promenila navike potrošača. Kompanije su brzo shvatile da je budućnost u e-trgovini, a prvi put ikada ljudi su potrošili više novca na Amazon nego na Volmart u 2021. godini: 610 milijardi dolara naspram 566 milijardi dolara.
(Telegraf Biznis)