Vučić obišao radove na vijaduktu u Vrbasu: Plan da bude završen u prvom kvartalu naredne godine
Vijadukt u Vrbasu se nalazi na delu treće deonice međunarodne brze pruge od Beograda do Budimpešte
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi danas završne radove na vijaduktu kod Vrbasa, koji je deo buduće brze pruge od Novog Sada do Subotice.
Vučić je na početku obraćanja istakao da će se brzom prugom od Beograda do Subotice stizati za 75 minuta, dok će se od Beograda do Budimpešte stizati za 2 sata i 45 minuta.
- Verujem da ćemo moći da privučemo još više turista. Nastavićemo da gradimo, menjamo lice zemlje i rok svih rokova je 1. decembar 2026, tada predajemo ključeve EKSPA 2027. Imamo nešto manje od tri godine da uradimo sve moguće radove u Srbiji i predstavimo našu zemlju na najbolji mogući način - istakao je predsednik.
Obilasku radova prisustvuje i ministar građevinarstva Goran Vesić, prestavnici kineske kompanije "China railway international" i CCCC, gradonačenik Subotice Stevan Bakić i gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić.
Vijadukt u Vrbasu se nalazi na delu treće deonice međunarodne brze pruge od Beograda do Budimpešte. Reč je o najvećem i najsloženijem građevinskom objektu, pošto će na 108 kilometara brze pruge između Novog Sada i Subotice ukupno biti izgrađeno 58 objekata.
Predsednik je dobio obećanje od kineskih izvođača da će cela brza pruga od Novog Sada do Subotice biti završena do kraja 2024. godine.
Kineske železnice su uložile dodatni napor i povećale broj baza, kao i opremu za polaganje koloseka, kako bi sve bilo gotovo do kraja 2024. godine, rekli su Vučiću predstavnici kineskih kompanija "China railway international" i CCCC.
Brza pruga Novi Sad - Subotica trebalo bi da bude otvorena u decembru naredne godine i od Beograda do Subotice stizaće se za sat i 15 minuta, rekao je Vučić.
Najveći objekat je vijadukt u Vrbasu koji je dugačak 1,4 kilometra. Stepen završenosti je oko 80 odsto i plan je da bude završen do kraja februara ili marta 2024.
Projekat gradnje brze pruge Novi Sad - Subotica se finansira iz kredita kineske Eksim Banke i budžeta Srbije. Radovi su počeli 1. jula 2022. godine, a rok za završetak je decembar 2024. godine.
Zbog potpune obustave železničkog saobraćaja između Novog Sada i Subotice, vozovi saobraćaju osnovnim pomoćnim prevoznim pravcem Novi Sad - Rasputnica Sajlovo – Odžaci – Bogojevo – Sombor – Subotica i dopunskim pomoćnim prevoznim pravcem Novi Sad/– Rasputnica Sajlovo – Rimski Šančevi – Orlovat – Zrenjanin – Banatsko Miloševo – Senta – Subotica.
Fizički procenat izvršenja: 71 odsto, dok finansijski iznosi 63,6 odsto. Radovi na donjem stroju na celoj deonici su završeni u procentu od 95 odsto, a radovi na postavljanju novog gornjeg stroja su izvršeni u procentu od 35 odsto.
Izvode se radovi na gotovo svim inženjerskim objektima, ukupno ih ima 58 (mostovi, propusti, nadvožnjaci, podvožnjaci) - procenat završenosti 75 odsto, završavaju se radovi na pristupnim saobraćajnicama. Svi stanični objekti Novi Sad, Sajlovo, Rumenka, Kisač, Stepanovićevo,Zmajevo, Vrbas, Mali Iđoš-Lovćenac, Bačka Topoila, Žednik, Naumovićevo i Subotica, te zgrade SS i TK postrojenja, EVP i objekti za kontaktnu mrežu su završeni od oko 70 odsto.
Grad Subotica ima na svojoj teritoriji sedam inženjerskih objekta, od kojih su četiri završeni, a preostala tri su sada počela. Vijadukt u Vrbasu jedan je od četiri objekta koji će biti izgrađen iznad kanala Dunav - Tisa - Dunav (DTD).
Ukupne je dužine oko 1.417 metara i biće dvokolosečan, sa razmakom koloseka od četiri i po metra. Svi stubovi novog železničkog vijadukta u Vrbasu su armiranobetonski, dok se čeličnim konstrukcijama premošćava ukupno osam raspona, svaki dužine 48,7 metara.
Radovi na izgradnji novog vijadukta u Vrbasu počeli su 1. jula 2022. godine i obuhvataju pripremne i zemljane radove, izradu fundamenata i stubova, izradu jarmova i pomoćnih konstrukcija, ali i montažu čelične konstrukcije preko jarmova, betoniranje kolovozne ploče, rušenje pomoćnih konstrukcija i uklanjanje rečnih jarmova, završetak zemljanih radova i radova na izradi stuba, kao i ugradnju dilatacionih spojnica, hidroizolaciju, zaštitu od korozije i ispitivanje vijadukta probnim opterećenjem.
Na izgradnji mosta u prvoj polovini decembra ove godine u toku su bili radovi na armiranju i betoniranju donje i gornje ploče, zatim armiranje revizionih staza, zavarivanje i montaža elemenata mostovske rešetke, kao i hidroizolacioni radovi. Izgradnjom novog železničkog vijadukta u Vrbasu prugom će ovaj grad biti premošćen, čime će celokupna bezbednost saobraćaja biti podignuta na najviši nivo, kažu u srpskim železnicama.
Izgradnja brze pruge Novi Sad - Subotica za brzinu od 200 kilometara na sat je u punom jeku i intenzivno se gradi na velikom broju lokacija duž cele trase. Ugovoreni rok za završetak radova je do kraja avgusta 2025, ali je planirano da radovi budu završeni do kraja 2024. godine.
Na deonici Novi sad - Subotica, kako je ranije najavljeno, biće izgrađeno 30 nadvožnjaka, 13 podvožnjaka, pet galerija, kao i po dva pešačko-biciklistička pothodnika i potporne konstrukcije uz galeriju.
Projektom je predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica: Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima: Rumenka, Vrbas i Lovćenac. Pruga za velike brzine od Beograda do Budimpešte predstavlja najvažniji projekat u okviru inicijative "Pojas i put".
Izvođač radova je kineski konzorcijum, a pruga će biti elektrificirana i opremljena savremenim signalno-sigurnosnim uređajima. Na čitavoj deonici pruge za velike brzine Beograd - Novi Sad - Subotica - Kelebija neće biti putnih prelaza. Nakon Kelebije, srpske pruge biće povezane sa 152 kilometra pruge u Mađarskoj, gde bi radovi trebalo da budu završeni do kraja 2025. godine.
(Telegraf Biznis)