Barcino prezadužen, oglasilo se osiguranje: Pitali smo Seničića kad će putnici dobiti svoj novac

M. P.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Osiguranje je pozvalo sve oštećene putnike da se jave

Foto: Shutterstock

Osiguravajuća kuća "Milenijum osiguranje" obavestilo je sva oštećena lica-putnike, da je u skladu sa Dopisom Ministarstva turizma i omladine Republike Srbije br.000319398 2023 od 03.01.2024.godine proglašena insolventnost turističke agencije “Barcino tours” d.o.o.

"U želji da se proces prijave, likvidacije i isplate odštetnih zahteva sprovede blagovremeno u skladu sa važećim polisama i uslovima osiguranja, Milenijum osiguranje a.d.o. poziva sva oštećena lica-putnike da prikupe i kompletiraju dole navedenu dokaznu dokumentaciju neophodnu za isplatu naknade iz osiguranja. Kompletnu dokumentaciju, uz detaljno popunjen Obrazac za prijavu štete i Upitnik, potrebno je dostaviti na imejl adresu: prijava@milenijum-osiguranje.rs ili putem preporučene pošte na adresu: Bulevar Milutina Milankovića 3b, Novi Beograd.", dalje navode.

Ovo je dokumentacija koju treba da dostavite uz zahtev:

- pisani ugovor o turističkom putovanju,

opšti uslovi putovanja,

program turističkog putovanja,

potvrda o garanciji putovanja,

dokazi o plaćanju ugovorene cene putovanja u celosti ili delimično (fiskalni računi, avansni računi uz fiskalni račun, izvod iz banke);

očitana lična karta;

instrukcija za plaćanje (broj tekućeg računa oštećenog lica).

"Osiguravač zadržava pravo da zatraži i drugu neophodnu dokumentaciju, u zavisnosti od konkretnog slučaja", dodaje.

Na njihovom sajtu možete preuzeti dokumentaciju:

Obrazac za prijavu štete;

Upitnik uz zahtev za nadoknadu štete i

Uslovi insolventnosti turističkih agencija 2022-08-18.

Ekipa Telegraf Biznisa kontaktirala je direktora Nacionalne asocijacije turističkih agencija (YUTA) Aleksandra Seničića koji je potvrdio da se čekalo rešenje, te da je nakon dobijanja istog, osiguravajuća kuća uputila zahtev oštećenim putnicima.

- Koliko znam, oštećenih je manje nego što je njihova polisa osiguranja - istakao je Seničić za Telegraf Biznis, što znači da bi svi putnici trebalo da dobiju odštetu.

- Imaju najveću polisu od 400.000€ tako da će svima onima, u slučaju da ne odu na zakazano putovanje, novac biti vraćen - rekao je Seničić ranije za Telegraf Biznis.

Podsetimo, problemi za turističku agenciju nastali su krajem oktobra prošle godine kada su njeni računi blokirani, prema zvaničnim podacima Narodne banke Srbije, za 128.271.387 dinara, odnosno 1.087.045 evra.

Tada je turistička agencija potvrdila za Telegraf Biznis da je došlo do blokade računa, ali usled pogrešnog obračuna.

- Zbog čega je Barcino pokrenuo sudski postupak koji ima za cilj povlačenje blokade. Očekujemo da će računi biti aktivni već početkom iduće nedelje - rekli su tada iz Barcina za Telegraf Biznis.

Tvrdili su i da se poslovanje agencije se odvija uobičajeno i sve poslovnice u Srbiji su otvorene. Međutim, brojevi telefona njihovih poslovnica su danas izbacivali obaveštenje "da su nepostojeći".

Prema podacima Narodne banke Srbije, zaključno sa današnjim danom, Barcino je u blokadi za 19.010.506 dinara, odnosno za nešto više od 161.000 evra.

Inače, kada je reč o ovakvim situacijama, putnici obično budu isplaćenu u roku od 2 do 3 meseca. Međutim, Barcino nije članica YUTA-e, pa će ovaj put izostati "kontrola" sa njihove strane.

Ipak, Seničič veruje da će i ovom slučaju u tom roku biti isplaćena odšteta.

(Telegraf Biznis)