Medijske kompanije tuže Gugl, traže 2,1 milijardu: Tvrde da zbog politike reklamiranja imaju velike gubitke

M. M.
Vreme čitanja: oko 1 min.

U saopštenju, portparol Gugla je rekao da se kompanija protivi tužbi, dodajući da je "spekulativna i oportunistička"

Foto: Tanjug/AP

Trideset dve medijske grupacije, među kojima su Axel Springer u Schibsted, tužile su Gugl i traže 2,1 milijardu evra odštete zbog gubitaka koje su pretrpele zbog promena kompanije u digitalnom oglašavanju.

Potez ove grupe, koji uključuje izdavače u Austriji, Belgiji, Bugarskoj, Češkoj, Danskoj, Finskoj, Mađarskoj, Luksemburgu, Holandiji, Norveškoj, Poljskoj, Španiji i Švedskoj, dolazi u trenutku kada antimonopolska regulatorna tela takođe planiraju da se obračunaju sa Guglom zbog reklamiranja.

"Medijske kompanije koje su uključene u tužbu pretrpele su gubitke zbog manje konkurentnog tržišta, što je direktan rezultat lošeg ponašanja Gugla", navodi se u saopštenju koje su objavili njihovi advokati Geradin Partners i Stek, piše Yahoo news.

"Bez Guglove zloupotrebe dominantnog položaja, medijske kompanije bi dobijale znatno veće prihode od oglašavanja i plaćale niže naknade za usluge reklamne tehnologije", dodaju advokati.

Oni su takođe dodali da je kompanija 2021. godine platila odštetu od 220 miliona evra nakon presude antimonopolskog tela u Francuskoj.

U saopštenju, portparol Gugla je rekao da se kompanija protivi tužbi, dodajući da je "spekulativna i oportunistička".

(Telegraf Biznis)