Srpkinju ubedili da kupi usisivač za 3.000€, nakon 5 dana se predomislila: Rekli joj da ne može da ga vrati
U Ugovoru stoji i da je kupac u slučaju da raskine ugovor, dužan da prodavcu isplati iznos od najmanje 25% od ukupne kupoprodajne cene proizvoda
"Verujem da je svima poznata ova vrsta 'prevare'", napisala je jedna devojka na društvenoj mreži, pa podelila šta se desilo njenoj komšinici u nadi da će pronaći odgovor kako da joj pomogne. Naime, kako je ispričala, starija žena je kupila usisivač od 3.000 evra od putujućeg trgovca (osoba koja prodaje robu od kuće do kuće), a kada je peti dan od kupovine poželela da vrati uređaj - rečeno joj je da je period za vraćanje robe istekao.
Devojka pojašnjava da je u ugovoru prodavac naveo da kupac ima pravo da u roku od tri dana da vrati proizvod, a da je baka peti dan poslala poruku prodavcu.
"Umesto da odgovori na poruku, prodavac je kontaktirao nju putem poziva i rekao da to nije moguće zato što član ugovora navodi da je moguće vratiti robu u roku od tri dana", napisala je devojka. Takođe, u Ugovoru stoji da u slučaju da kupac ipak raskine ugovor, dužan je da prodavcu isplati iznos od najmanje 25% od ukupne kupoprodajne cene proizvoda.
A šta kaže Zakon?
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, član 33 trgovac je dužan da bez odlaganja izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak.
Važno - Zakon se primenjuje i na ugovore koji za cilj ili posledicu imaju izigravanje primene njegovih odredaba (Obavezujuća priroda, član 3).
U ovom slučaju, znači da je baka bila u zakonskom okviru i da je prodavac bio dužan da privati reklamaciju.
Ovaj zakon primenjuje se i na ugovore koji za cilj ili posledicu imaju izigravanje primene njegovih odredaba
"Love" bolesne i stare
U komentarima na njen status javili su se i drugi koji su imali posredno ili neposredno iskustvo sa putujućim trgovcima. U jednom od njih, čovek je naveo da ,,hvataju starije neinformisane ljude".
- Takođe je mnogo loše što im je target grupa bolesni ljudi koji pate od astme npr, pa ih hvataju kako će im taj usisivač spasiti život - stoji u jednom od komentara.
Drugi je pak napisao da je njegov otac takvim prodavcima ostavio 5.000 evra.
- Moj otac platio postaljinu sa "kristalima" 1.000 evra... I spiskao još 4.000 evra na ostale lažne proizvode pre nego što se opametio/bankrotirao. Tako da znam kako se osećaš - navodi se u komentaru.
"Vi sedite ceo dan, al' mi kupiti usisivač nećemo"
Ova priča podsetila je i našu koleginicu kroz kakav krug pakla je nedavno prošla sa ovakvim trgovcima. Kako nam je ispričala, jedva ih je isterala iz sopstvenog stana.
- Dva sata su sedeli, usisavali stolice, tepihe, pitali nas za primanja... jedno 50 puta smo im rekli "ne" i naposletku, kako nisu želeli da napuste stan, rekla sam im da sede slobodno ceo dan, ali da mi nećemo usisivač kupiti - poručila nam je A.M.
Da li ste vi imali slična iskustva? Pišite nam u komentarima.
(Telegraf Biznis)