U Britaniji ponovo aktivirano fleksibilno radno vreme: Uspeh se beleži i kod radnika, ali i kompanija

D. J.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Šest preduzeća se već prijavilo, a direktor kampanje rekao je za Bi-Bi-Si da se nada da će učestvovati oko 3.000 zaposlenih i 50 kompanija

Foto-ilustracija: Shutterstock

Stotine britanskih radnika će dobiti veći izbor u pogledu radnog vremena u okviru novog pilot-programa zvanične četvorodnevne kampanje. Šestomesečni projekat će se nadovezati na prvobitnu probnu verziju iz 2022. godine, a poslodavci će takođe pokušati sa fleksibilnim vremenom početka i završetka, devetodnevnim dvonedeljnim radnim vremenom i skraćenim satima.

Šest preduzeća se već prijavilo, a direktor kampanje rekao je za BBC da se nada da će učestvovati oko 3.000 zaposlenih i 50 kompanija. Najveći britanski sindikat Unison i nekoliko velikih kompanija podržavaju eksperiment, ali druge kompanije su napustile četvorodnevnu nedelju nakon što su ga isprobale.

Direktor kampanje Džo Rajl rekao je da su "stotine britanskih kompanija i jedno lokalno veće već pokazale da četvorodnevna nedelja bez gubitka plata može biti dobitna za radnike i poslodavce".

Kampanja je podržana istraživanjem sa Univerziteta Kembridž i Bostonskog koledža, pri čemu je stanodavac iz velške zajednice Bron Afon Communiti Housing jedna od prvih kompanija koja se prijavila za najnovije suđenje.

Direktorka Unji Mathur rekla je da je već bila "impresionirana" uticajem koje je kraća radna nedelja imala na učinak organizacija, kao i na dobrobit i zadržavanje zaposlenih.

Ona je dodala da probni period vidi kao šansu da se poboljša ravnoteža između posla i privatnog života zaposlenih.

Grupa za kampanju je saopštila da su "najmanje" 54 od 61 kompanije koje su učestvovale nastavile četvorodnevnu sedmicu godinu i po dana nakon prvog pokušaja.

Podsetimo, kako smo već pisali, od juna do decembra 2022. godine radnici odabranih firmi na Ostrvu radili su 80% radnog vremena za 100% plate, naravno, uz obavezu koju su morali da prihvate: da će obaviti 100% svojih zadataka.

Rezultati? Na prvi pogled - neverovatni: Više od pola kompanija koje su učestvovale u istraživanju potpuno je prešla na novi način rada. Da budemo precizni: najmanje 89% kompanija delimično neguje tu politiku, a najmanje 51% firmi je potpuno prešlo na četvorodnevnu radnu nedelju, navodi CNN.

Jedan od organizatora eksperimenta, tink-tank kompanija Autonomi, sprovela je ispitivanje u saradnji sa neprofitnim organizacijama "Četvorodnevna globalna nedelja" ( 4 Day Week Global) i "Britanska kampanja za četvorodnevnu nedelju" ( 4 Day Week UK Campaign) u partnerstvu s istraživačima sa univerziteta Kembridž i Oksford, kao i sa koledža Boston.

(Telegraf Biznis)