Ministarstvo privrede ponovilo Javni poziv: Ovo su uslovi za kupovinu Jugoslovenskog rečnog brodarstva AD
Zainteresovana lica mogu podneti prijave za učešće u Postupku najkasnije do 3. septembra 2024. godine do 12:00 časova
Na osnovu člana 26. Zakona o privatizaciji („Sl. glasnik RS“, br. 83/14, 46/15, 112/15 i 20/16 - Autentično tumačenje - u daljem tekstu: Zakon) i člana 5. Uredbe o uslovima, postupku i načinu prodaje kapitala i imovine metodom javnog prikupljanja ponuda sa javnim nadmetanjem („Sl. glasnik RS“, br. 122/14, 61/15, 12/16 i 68/17), Ministarstvo privrede objavilo je Javni poziv za učešće u postupku javnog prikupljanja ponuda sa javnim nadmetanjem radi prodaje kapitala Jugoslovenskog rečnog brodarstva AD, Beograd.
Ministarstvo poziva sva zainteresovana lica za učešće u postupku privatizacije Jugoslovenskog rečnog brodarstva AD, Beograd (MB: 07015267) modelom prodaje kapitala, metodom javnog prikupljanja ponuda sa javnim nadmetanjem (u daljem tekstu: Postupak), da podnesu svoje prijave za učešće u Postupku.
Kvalifikacioni uslovi za učešće u Postupku
Pravo na učešće u Postupku ima domaće pravno lice, koje je podnelo zahtev za otkup Prodajne dokumentacije, potpisalo ugovor o čuvanju poverljivih podataka i otkupilo Prodajnu dokumentaciju i koje ispunjava sledeće kvalifikacione uslove:
- da je samostalno ostvarilo poslovni prihod u 2023. godini u iznosu od najmanje 2 milijarde dinara,
- da je samostalno ostvarilo poslovni i neto dobitak u 2023. godini,
- da u svom vlasništvu ima najmanje 15 registrovanih teretnih potisnica u Republici Srbiji, za koje Svedočanstvo o sposobnosti broda za plovidbu nije izdato nakon 31. decembra 2023. godine
Pravo na učešće u Postupku ima i Konzorcijum domaćih pravnih lica u kojem jedan član ispunjava Kvalifikacione uslove i čiji je jedan član podneo zahtev za otkup Prodajne dokumentacije, potpisao ugovor o čuvanju poverljivih podataka i otkupio Prodajnu dokumentaciju.
Član konzorcijuma koji ispunjava Kvalifikacione uslove ne može istupiti iz Konzorcijuma za sve vreme trajanja kontrole ispunjenja ugovornih obaveza iz Ugovora o prodaji.
Ispunjenost Kvalifikacionih uslova ne može se dokazivati preko direktno ili indirektno, kapitalom i/ili ugovorom, povezanih lica.
Opis predmeta prodaje
Predmet prodaje čini Paket akcija sastavljen od 1.804.179 akcija CFI kod: ESVTFR, oznake ISIN broj: RSJRBDE05346, u vlasništvu Republike Srbije, što predstavlja 99,9831 odsto ukupnog kapitala Subjekta privatizacije.
Prema izveštaju ovlašćenog procenitelja, ukupna procenjena vrednost kapitala Subjekta privatizacije na dan 31. decembar 2023. godine iznosi: 21.828.000 EUR.
Početna cena
Početna cena za prodaju kapitala iznosi 100% procenjene vrednosti kapitala Subjekta privatizacije na dan 31. decembar 2023. godine, koji se nudi na prodaju, odnosno 21.824.311,07 EUR.
Sredstva plaćanja su evro (EUR) ili dinar (RSD) - protivvrednost obračunata po srednjem kursu za evro Narodne banke Srbije, na dan saldiranja.
Proglašeni kupac prodajnu cenu plaća odjednom.
Rok i način podnošenja prijave u Postupku
Zainteresovana lica mogu podneti prijave za učešće u Postupku najkasnije do 3. septembra 2024. godine do 12:00 časova po lokalnom vremenu u Republici Srbiji.
Prijava se podnosi u okviru zatvorenog koverta, zajedno sa ponudom, sve u skladu i na način definisan Uputstvom za ponuđače.
Samo blagovremene i potpune prijave će biti razmatrane.
Otkup prodajne dokumentacije
Prodajnu dokumentaciju čine:
- Ugovor o čuvanju poverljivih podataka
- Privatizaciona dokumentacija
- Uputstvo za ponuđače
- Obrazac prijave za učestvovanje u Postupku
- Nacrt Ugovora o prodaji.
Prodajna dokumentacija će biti dostupna od 16. avgusta 2024. godine.
Naknada za otkup Prodajne dokumentacije iznosi 150.000,00 RSD.
Zahtev za otkup prodajne dokumentacije (u daljem tekstu: Zahtev) se podnosi Ministarstvu u pisanoj formi poštom na adresu Kneza Miloša 20, 11000 Beograd, Republika Srbija i/ili elektronskom poštom (e-mail) na adrese dusan.sutanovac@privreda.gov.rs i maja.antal@privreda.gov.rs sa jasnom naznakom „Zahtev za otkup prodajne dokumentacije-šifra postupka: JP 5/24”, najkasnije do 27. avgusta 2024. godine do 15:00 časova po lokalnom vremenu u Republici Srbiji.
Zahtev mora sadržati sve kontakt podatke podnosioca Zahteva (pun naziv, adresa, matični broj, e-mail adresa i kontakt telefon), a u protivnom će se smatrati neurednim i Ministarstvo na isti neće odgovoriti.
Po prijemu urednog Zahteva, ovlašćenom licu podnosioca Zahteva biće ispostavljena elektronskom poštom instrukcija za uplatu naknade za otkup Prodajne dokumentacije i biće mu upućen na potpis Ugovor o čuvanju poverljivih podataka.
Nakon uplate naknade za otkup Prodajne dokumentacije, dostavljanja Ministarstvu uredno potpisanog Ugovora o čuvanju poverljivih podataka i dokaza o ovlašćenju za lice koje je potpisalo Ugovor o čuvanju poverljivih podataka, zainteresovana lica mogu preuzeti Prodajnu dokumentaciju u prostorijama Ministarstva, na adresi: Kneza Miloša 20, 11000 Beograd, I sprat, svakog radnog dana od 8:00 do 15:00 časova ili zahtevati dostavljanje dokumentacije putem pošte ili elektronske pošte na adresu iz Zahteva. Ministarstvo ne snosi odgovornost u slučaju gubitka ili zakašnjenja pri dostavljanju bilo kog dokumenta.
Bankarska garancija na ime Depozita
Sva zainteresovana lica dužna su da dostave Bankarsku garanciju na ime Depozita u iznosu od 2.182.431,11 EUR, kako je predviđeno Uputstvom za ponuđače.
Na iznos depozita se ne obračunava kamata.
Obilazak Subjekta privatizacije
Sva zainteresovana lica mogu da, po preuzimanju Prodajne dokumentacije, a do isteka roka za podnošenje prijave, zakažu posetu Subjektu privatizacije u cilju pregleda imovine i poslovnih knjiga Subjekta privatizacije, kao i obavljanja intervjua sa rukovodstvom, na način kako je predviđeno Uputstvom za ponuđače.
Datum, vreme i mesto otvaranja prijava
Otvaranje Glavnog koverta i koverte sa oznakom: "Podaci o ponuđaču" održaće se 5. septembra 2024. godine u prostorijama Ministarstva privrede, na adresi: Kneza Miloša 20, 11000 Beograd, u 10:00 časova po lokalnom vremenu u Republici Srbiji.
Pravo da prisustvuju imaju svi učesnici, njihovi zastupnici ili punomoćnici.
Koverat sa oznakom "Ponuda" otvara se samo ukoliko Komisija odobri prijavu za učešće.
Učesnik čija prijava je odobrena dužan je da prisustvuje otvaranju Koverta sa oznakom "Ponuda". U suprotnom, smatraće se da je odustao od svoje ponude i gubi pravo na vraćanje depozita.
Za sva pitanja u vezi sa Javnim pozivom, zainteresovana lica mogu ovde kontaktirati Ministarstvo privrede.
(Telegraf Biznis)