Počinje gradnja prvog mosta na budućem autoputu Beograd-Zrenjanin-Novi Sad: Vučević obilazi radove
Projekat izgradnje autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad je ukupne duzzine 105,4 kilometra
Premijer Miloš Vučević obilazi danas radove na izgradnji autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, gde počinje izgradnja prvog mosta na toj deonici.
Predsednik Vlade Srbije obilazi radove na delu između Glogonjskog i Jabučkog rita, zajedno sa generalnim sekretarom Provincije Šandong Li Vuom i predsednikom kompanije Šandog hajspid grupe Vang Šifengom, a prisutni su i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i v.d. direktora "Koridori Srbije" Aleksandar Antić.
Projekat izgradnje autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad je ukupne duzzine 105,4 kilometra. To je važna saobraćajnica u severnom delu Srbije koja povezuje srpsku prestonicu Beograd, industrijski grad Zrenjanin i Novi Sad, drugi grad po veličini u Srbiji.
Ovo je prvi projekat u okviru Sporazuma o ekonomskoj i tehničkoj saradnji Kine i Srbije u oblasti infrastrukture, koju jedna kineska kompanija izvodi po principu planiranje, projektovanje i izgradnja.
Nakon što ovaj projekat bude završen, promovisaće celokupni društveno-ekonomski razvoj Srbije.
Period izgradnje je 72 meseca, uključujući i period projektovanja.
Realizacija projekta od posebnog značaja za Republiku Srbiju obuhvata deonicu 1, od Beograda do Zrenjanina, dužine 67,66 kilometara; deonicu 2 koja će spojiti Zrenjanin i Novi Sad u dužini od 37,74 kilometara, a projektom je planirana i izgradnja paralelnog nekomercijalnog puta, dužine oko 25 kilometara na potezu od Novog Sada do Zrenjanina.
Autoput je projektovan da bude dvosmerni, sa četiri trake i maksimalnom brzinom od 130 kilometara na čas.
Projekat takođe obuhvata 38 mostova, od kojih su četiri sa ekstra velikim rasponom, 19 mostova sa velikim rasponom, 15 sa srednjim i malim rasponom, 16 podvožnjaka, 55 propusta, sedam petlji, osam naplatnih stanica, dva parkinga i četiri odmorišta.
Investicija koja najavljuje bolje dane za Banat
Premijer Vučević naglasio je da će novi auto-put doneti optimizam za ostanak naroda u ovom delu Srbije.
- Vetar nas podseća da smo geografski u Banatu i da dolazi jesen, a ova investicija najavljuje bolje dane za Banat i ovaj deo Srbije koji je dugo godina bio zapostavljen. Ovaj auto-put, od Beograda preko Zrenjanina pa na Novi Sad, suštinski menja krvnu sliku Banata, donosi optimizam za ostanak naroda koji žive na ovim prostorima, Zrenjaninu novi impuls da se razvija, kao i Kovačica, Opovo i svi oni koji su na potezu. Zaista projekat koji smo nekad mogli da sanjamo, posebno Banaćani. Danas krećemo i verujem da ćemo uspešno realizovati, jer saradnja sa kompanijom Shandong High-Speed je više nego uspešna, iskustvo u radu sa njima nam pokazuje da poštuju rokove, kvalitet i ono što je bilo dogovoreno. Siguran sam da će tako biti i na ovom projektu i da ćemo za 72 meseca sa četiri mosta preko reka, četiri mosta preko kanala, sa sedam ulaznih pravaca, jednom infrastrukturom za važnost države. On će unaprediti mrežu puteva Srbije i ovde doneti život. Kad ovde dodamo da ćemo uraditi i poslednju fazu obilaznice oko Beograda, kada spojimo južni deo Beograda pa jugoistočni sa Pančevom, kada znamo da će Zrenjanin da dobije auto–put ka Beogradu i Novom Sadu, da se gradi Fruškogorski koridor, onda vidite da to više neće biti isti gradovi i regioni - istakao je Vučević.
Spajanje južnog Banata sa Braničevom
On je naglasio i da će doći do razvoja banatske železnice za relativno kratko vreme rekonstruisaće se kompletna železnička infrastruktura do Beograda, Pančeva, Zrenjanina.
-Pa jedna krak ka Kikindi, drugi ka Čoki i Subotici za vozove koji će ići 120 kilometara na čas. Možda taj projekat nije većeg značaja za ceo Banat, time će Banaćani biti mnogo bliži i Beogradu i Subotici, naročito severni deo Banata praktično se spaja sa Suboticom, moći će da koristi brzu prugu Subotica- Novi Sad- Beograd koja se završava do kraja novembra ove godine. I naravno, onaj severni krak brze saobraćajnice, takozvani „Smajli“ od Bačkog brega, Somborskog okruga, preko Vrbasa, novog Bečeja, pa na Kikindu i Srpsku Crnju čime ćemo najzapostavljenije krajeve spojiti, a to su Somborski i Kikindski okrug. I da ne bude da smo zaboravili i jugoistočni deo Banata, Vršac, radimo projekte autoputa Beograd - Vršac i rekonstrukciju pruge Beograd- Vršac i Vršac i Bela Crkva , da taj deo ne ostane slepo crevo, i čeka nas izgradnja mosta na Dunavu. To će biti najistočniji mosta koji će povezati naše dve obale na Dunavu i time ćemo spojiti Južni Banat sa Braničevom. To je ono o čemu sanjamo i za šta živimo , a verujem da ćemo zajednički dočekati da uspešno odradimo te projekte.
Projekti koji pokazuju prijateljstvo Srbije i Kine
Pokrajina Vojvodina i kineska pokrajina imaju dobru saradnju, za par dana se očekuje otvaranje kompanije Linglong u Zrenjaninu, što je velika privredni investicija za građane tog dela Banata što doprinosi ukupno boljem poslovanju i ekonomskim rezultatima cele Srbije, a posebno tog dela, kazao je Vučević.
- Siguran sam da ovi projekti pokazuju prijateljstvo NR Kine i Srbije ima zajedničku budućnost, kako su definisali predsednici Vučić i Si na poslednjem sastanku 8. maja. Čestitam svima, želim izvođačima, dobar ritam i vreme, posvećenost marljiva rada, i da urade ono za šta su angažovani. Neka ovaj projekat bude još jedna potvrda čeličnog prijateljstva, da Srbija ide u sigurno i izvesnu budućnost - zaključio je.
(Telegraf Biznis/Tanjug/Dnevnik)