Žestoki protesti radnika u Briselu: Audi im preti tužbama, oni traže da znaju hoće li biti otkaza
Pojedini sindikati smatraju da to promene u kompaniji znače i kraj ove fabrike, što bi moglo rezultirati otkazima za više od 3.000 radnika
Radnici Audijeve fabrike u Briselu sinoć su protestovali protiv mogućih otkaza, a svoje nezadovoljstvo su iskazali i paljenjem guma ispred fabrike.
Rukovodstvo nemačkog proizvođača automobila se pismom obratilo radnicima u kojem im je zaprećeno sudskim postupkom zbog toga što su uzeli skoro 200 ključeva automobila. Naime, radnici su uzeli ključeve potpuno i delimično proizvedenih automobila, tražeći da im se jasno kaže kakva im je budućnost.
Audi je zatražio momentalan povratak ključeva, upozorivši da odgovorne mogu identifikovati putem sigurnosnih kamera.
Iz kompanije su u julu ove godine saopštili da bi radnici u Briselu mogli dobiti otkaz zbog slabe potražnje za njihovim električnim terencem Q8 e-tron.
Folksvagen, koji je Audijeva matična kompanija, prošle nedelje dolio je ulje na vatru, saopštivši da u ovoj fabrici neće biti proizvodnje novih modela. Pojedini sindikati smatraju da to znači i kraj ove fabrike, što bi do kraja sledeće godine moglo rezultirati otkazima za više od 3.000 radnika.
S druge strane, pojedini su mišljenja da bi ova fabrika mogla dobiti nove investitore kao i preusmriti posao na proizvodnju delova za druge kompanije. Folksvagenova najava je rezultirala novim talasom štrajkova jer su se zaposleni prvobitno trebali da se vrate na posao nakon letne pauze.
Veliki protesti su planirani za 16. septembar u glavnom gradu Belgije.
Folksvagenova je ranije upozorio da postoji mogućnost da prvi put u svojoj 87-godišnjoj istoriji zatvori fabrika u Nemačkoj. Kako je objavio Juronjuz, ovaj proizvođač automobila se bori održati korak u električnoj tranziciji, koja zahteva značajna ulaganja u nove tehnologije, preneo je Klix.
Ipak, potražnja za električnim vozilima i nije toliko velika jer ih potrošači smatraju cenovno nepristupačnim. Osim toga, evropski proizvođači automobila su pod rastućim pritiskom azijskih konkurenata.
(Telegraf Biznis)