• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Nemački gigant pooštrava mere štednje: Zatvaranje fabrika i otpuštanje radnika više nisu isključeni

V. K.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Radničko veće oštro istupilo protiv

  • 0
Ukraine Tensions Sanctions Europe Foto: Tanjug/AP

Nemački gignat Folksvagen (Volkswagen) više ne isključuje mogućnost zatvaranja fabrike i otpuštanja zapooslenih zbog operativnih razloga kao deo programa štednje za ključnu marku VW. Kako je kompanija saopštila posle sastanka uprave, ukida i prethodno primenjivo osiguranje zaposlenja, koje je isključivalo obvezno otpuštanje do 2029. godine.

Iz perspektive uprave, marke unutar Volkswagen AG moraju da se sveobuhvatno restruktuiraju.

- U trenutnoj situaciji zatvaranje pogona za proizvodnju vozila i lokacija komponenti više se ne može isključiti bez brzih protivmera - navode iz komapanije.

Osim toga, prethodno planirano smanjenje broja radnih mesta kroz delimično penzionisanje i otpremnine više nije dovoljno za postizanje ciljeva ušteda, prenosi Njemačka novinska agencija (dpa).

- Sa stajališta kompanije, samo restrukturiranje temeljeno na demografskom razvoju nije dovoljno za postizanje strukturnih prilagođavanja potrebnih u kratkom roku za veću konkurentnost . S obzirom na to, kompanija je prisiljena da ukine sigurnost zaposlenja koja se održava od 1994. godine - stoji u saopštenju.

Radničko veće se mobilizuje protiv planova

Čelnica radničkog vieća Daniela Kavaljo najavila je masovni otpor.

- Planovi su napad na naše zapošljavanje, lokacije i kolektivne ugovore. Ovo dovodi u pitanje sam VW, a time i srce grupe. Žestoko ćemo se braniti od ovoga - objasnila je Kavaljo u posebnom izdanju novina radničkog veća "Mitdeterminieren", koje je dostupno nemačkoj novinskj agenciji.

- Sa mnom neće biti zatvaranja VW lokacija! U VW-u predstavnici zaposlenika, zajedno sa Saveznom zemljom Donjom Saskom, imaju većinu u nadzornom odboru.

Izvršni direktor Oliver Blume pravdao je ovaj potez sve gorom situacijom.

- Europska automobilska industrija nalazi se u vrlo izazovnoj i ozbiljnoj situaciji. Ekonomsko okruženje se opet pogoršalo. Osim toga, posebno Nemačka još više zaostaje u pogledu konkurentnosti. U ovakvom okruženju mi kao kompanija sada moramo delovati dosledno - rekao je.

Osnovni brand je godinama bio "problematično dete". On se godinama bori sa visokim troškovima i po prinosima daleko zaostaje za sestrinskim firmama poput Škode, Seata i Audija. Program štednje pokrenut 2023. ovde bi trebao da donese zaokret i trebao bi do 2026. godine da popravi rezultat za deset milijardi evra. Međutim, trenutni slabi novi poslovi sada su dodatno pogoršali situaciju.

Kako bi se postigla ciljana poboljšanja rezultata, troškovi bi sada morali pasti više nego što je prethodno planirano. Prema pisanju “Handelsblatta” potrebno je dodatno uštedeti do četiri milijarde evra, prenosi Fenix.

(Telegraf Biznis)

Video: Cene goriva biće manje za tri dinara

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>