Sutra se završava projekat započet u Jugoslaviji: Probijanju prisustvovao Tito, ovako su mediji izveštavali

M. P.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Tunel Učka je treći tunel po dužini u Hrvatskoj, nakon Male Kapele i Sv. Roka

Uz naslov "Probijena Učka" i crno-belu fotografiju umornih radnika koji se rukuju, Večernji list ovekovečio je 11. maja 1978. godine najvažniji građevinski poduhvat u političkom i društvenom životu Istre u drugoj polovini 20. veka. Taj momenat lično je ispratio i Josip Broz Tito, a svečanost probijanja tunela podudarala se sa proslavom 35. godišnjice priključenja Iste, Rijeke, Zadra i otoka Jugoslaviji.

Blizu pet decenija kasnije, tačno 46 godina, sutra će biti otvorena druga cev tunela Učka. Kako prenose hrvatski mediji, puni profil celog Istarskog ipsilona, neprekinuta veza Pule i Zagreba auto-putem više nisu nedosanjani snovi, nego vrlo bliska budućnost. Posla još ima, ali najzahtevniji deo je dovršen.

Tunel Učka je treći tunel po dužini u Hrvatskoj, nakon Male Kapele i Sv. Roka.

Radovi su trajali tri godine, a najteže je bilo miniranje. Dario Silić, direktor kompanije Bina Istra istakao je u gostovanju na HRT-u da je utrošeno više od 1000 tona tekućeg eksploziva. Silić je dodao da zatvaranje prometa kroz tunel tada nije bila opcija jer bi se stvorio prometni kolaps.

Jedan od većih izazova, tvrdi Silić, je i više od 30 jama i pukotina na koje su naišli probijajući drugu cev. Na radovima je bilo angažovano 500 radnika, uglavnom iz Hrvatske.

- Inflacija nas je pogodila poslednjih godina, COVID-19 isto. Nismo praktički stali niti dana - izjavio je Silić.

Naglasio je da će nova cev tunela Učka duga 5,6 km biti najmoderniji tunel u Republici Hrvatskoj.  Priča da je bilo 1,2 miliona tona iskopa. Kako kaže, otprilike kao četvrtina piramide u Egiptu. Utrošeno je i 3000 tona čelika, kao pola Ajfelovog tornja u Parizu.

- Ovih dana smo dobili upotrebnu dozvolu, celi niz odobrenja i saglasnosti državnih tela. Novi tunel Učka će biti siguran i dobar. Testirali smo ga. Palili smo automobile unutra, da vidimo kako radi ventilacija, sistemi kontrole i prometa i jako, jako smo zadovoljni - istakao je Silić.

(Telegraf Biznis/Večernji list)