Potpisan ugovor za projektovanje Linije 3 beogradskog metroa, od Bežanije do Banjice
U postupku javne nabavke za izradu projektno-tehničke dokumentacije za Liniju 3 beogradskog metroa, od Bežanije do Banjice, izabran je konzorcijum predvođen Kineskom korporacijom za projektovanje železnica (CRDC-China Railway Design Corporation Serbia), a vrednost ugovora je 2.285.400.000 dinara bez PDV-a, saopštilo je danas JKP "Beogradski metro i voz".
U izabranoj grupi ponuđača pored CRDC-a, kao nosioca liste je i kompanija "Luis Berger" d.o.o sa "Ko dizajn" d.o.o. Beograd, uz podršku domaćih podizvođača.
Ugovor pod nazivom "Izrada projektno-tehničke dokumentacije: Studija opravdanosti sa Idejnim projektom i sa Studijom o proceni uticaja na životnu sredinu za liniju 3 beogradskog metroa" potpisali su u ponedeljak direktor JKP "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović i sekretar Sekretarijata za javni prevoz Grada Beograda Radovan Kremić sa Jen Džongjinom ispred ogranka CRDC-a u Srbiji.
Na javni poziv pristigle su četiri ponude renomiranih kompanija, a izabrani ponuđač ostvario je najvišu ocenu.
CRDC je više od 70 godina vodeće projektantsko preduzeće u oblasti železničkog, gradskog i saobraćajnog inženjeringa.
Ukupno su projektovali više od 46.000 kilometara pruga, uključujući 11.000 kilometara brzih železnica, kao i metro linije i transportne čvorišta u mnogim gradovima.
Preduzeće je sertifikovano prema ISO9001 standardima za kvalitet, zaštitu na radu i zaštitu životne sredine.
Planirana je izgradnja tri linije metroa, a konceptualno rešenja za Liniju 3 predviđa trasu od Bežanije do Banjica, sa ektenzijom do budućeg Biokampusa.
Ukupno vreme putovanja od početne do poslednje, od ukupno 22 stanice predviđene na ovoj liniji, biće 38 minuta sa ukrštanjima sa Linijom 1 na Trgu republike i sa Linijom 2 kod Arene.
Izradom projektne dokumentacije i budućom izgradnjom Linije 3 Beograd će dobiti potpuno integrisan sistem javnog prevoza, sa tri linije metroa, sedam linija BG voza i ostalim linijama gradskog prevoza.
Ovo će značajno uticati kako na unapređenje javnog prevoza u glavnom gradu i poboljšanje ukupnog kvaliteta života Beograđana i šire, tako i na sveobuhvatni privredni i tehnološki razvoj čitavog društva, dodaje se u saopštenju.
(Telegraf.rs/Tanjug)