Nestlé ostvario organski rast od 2,2 odsto u 2024. godini
- Ukupna prodaja iznosila je 91,4 milijarde švajcarskih franaka, što je smanjenje od 1,8 odsto u odnosu na 2023. godinu, uključujući negativan uticaj kretanja deviznog kursa od 3,7 odsto i neto dezinvesticiju od 0,3 odsto;
- Organski rast dostigao je 2,2 odsto, uz realan interni rast (RIG) od 0,8 odsto i povećanje cena od 1,5 odsto;
- Osnovna marža operativne dobiti iznosi 17,2 odsto;
- Osnovna zarada po akciji u stalnoj valuti porasla je za 2,5 odsto;
- Slobodan protok novca uvećan je na 10,7 milijardi švajcarskih franaka;
- Odbor predlaže povećanje dividendi po akciji na 3,05 švajcarskih franaka;
- Prognoze za 2025. godinu: očekuje da se organska prodaja bude veća u poređenju sa 2024. godinom, kao i da osnovna marža operativne dobiti dostigne najmanje 16 odsto uz ulaganja u rast.
Nestlé, najveća svetska kompanija za proizvodnju hrane i pića, objavila je poslovne rezultate za 2024. godinu. Tom prilikom, Loran Freks, izvršni direktor kompanije Nestlé, izjavio je:
-U izazovnom makroekonomskom kontekstu i slabijoj potražnji, ostvarili smo dobre rezultate u 2024. godine u skladu sa najnovijim planovima. Imamo jasan plan budućeg puta za poboljšanje rezultata i promene. Ključna stavka našeg plana su veća ulaganja u podsticanje rasta. To podrazumeva ponudu vrhunskog ukusa i kvaliteta proizvoda uz neprikosnovenu vrednost, širenje naših vodećih platformi i brendova, kao i ubrzano uvođenje inovativnih proizvoda i rad na kategorijama koje nisu postigle očekivane rezultate. Osnovu za ova ulaganja u rast čini naš novi trogodišnji program uštede troškova od 2,5 milijarde švajcarskih franaka. Dobro napredujemo i već smo ostvarili uštedu od 300 miliona švajcarskih franaka za 2025. godinu. Uprkos makroekonomskoj neizvesnosti, pred nama su brojne mogućnosti i imamo strategiju, resurse i ljude da to i ostvarimo.
Nestlé Srbija
Tokom 2024. godine u Srbiji je takođe zabeležen pozitivan organski rast, koji je iznosio 2,1 odsto.
-Prošla godina bila je izazovna za biznis, najviše usled rasta cena sirovina, ali uprkos tome naš tim je pokazao veliku odgovornost, znanje i trud, što se vidi kroz organski rast od 3 odsto u regionu Južnog Adrijatika (Srbija, Crna Gora, Severna Makedonija). Rastu su najviše doprinele kategorije lokalno proizvedenih proizvoda (Thomy, Maggi, C, Garden Gourmet), zatim konditorskih, kao i asortiman Nestlé Professional brenda. Bez obzira na situaciju, svoju ulogu podrške ugroženom stanovništu prihvatamo beskompromisno, pa su donacije Nestlé proizvoda bankama hrane u prošloj godini dostigle skoro 30 miliona dinara. Održivost poslovanja je visoko na našoj agendi, a u najveći projekat implementacije praksi regenerativne poljoprivrede kod naših dobavljača uloženo je 1,8 miliona švajcarskih franaka - rekla je Marjana Davidović, generalna direktorka Nestlé Srbija, Crna Gora i Severna Makedonija.
Prodaja na nivou Grupe
Najveći rast ostvaren je u kategorijama kafe, zatim konditorskih, kao i proizvoda za kućne ljubimce, a posmatrano po regionima prednjačila su tržišta u razvoju i Evropa. Kafa je najviše doprinela rastu sa srednjim jednocifrenim porastom. Prodaja konditorskih proizvoda je porasla po srednjoj jednocifrenoj stopi. Proizvodi za kućne ljubimce su ostvarili nizak jednocifreni rast, dok je prodaja hrane za bebe porasla po niskoj jednocifrenoj stopi.
Posmatrano po kanalima, organski rast u maloprodaji je iznosio 2,1 odsto. Organski rast out-of-home kanala je bio 3,2 odsto. Prodaja e-trgovine je organski porasla za 11,3 odsto, dostigavši 18,9 odsto ukupne prodaje Grupe.
Zona Evropa
U Evropi je zabeležen rast prodaje u više kategorija, pri čemu su ključni faktori bili rast cena, odražavajući inflatorno okruženje za kafu i konditorske proizvode. Pored toga, dodatni podsticaj dao je i pozitivan realni rast u segmentima kafe i proizvoda za kućne ljubimce.
Ostvaren je organski rast od 3,3 odsto, koji se sastojao od 0,8 odsto realnog organskog rasta i 2,5 odsto povećanja cena. Prijavljena prodaja smanjena je za 1 odsto i iznosi 18,9 milijardi švajcarskih franaka.
Prognoza za 2025. godinu
Očekuje se da organski rast prodaje bude veći u poređenju sa 2024. godinom, kao i da osnovna marža operativne dobiti dostigne najmanje 16 odsto uz ulaganja u rast.
Planovi su u skladu sa prethodnom prognozom, pri čemu ubrzano sprovođenje efikasnosti troškova nadoknađuje nedavni porast cena ključnih proizvoda široke potrošnje. Prognoza se zasniva na pretpostavci da neće doći do značajnih promena ključnih makroekonomskih pokazatelja.
(Telegraf.rs/PR)