"Ovo je samo početak!": Prvi kontejner srpskih proizvoda krenuo put Kine
Ministarka privrede Adrijana Mesarović ispratila je danas prvi kontejner srpskih proizvoda za Kinu koji će se, prema njenim rečima, uskoro naći na policama kineskih prodavnica i postati deo svakodnevice kineskih potrošača.
Ministarka ističe da je u pitanju rezultat napornog rada srpskih privrednika, institucija i kineskih partnera, ali i još jedna potvrda čeličnog prijateljstva Kine i Srbije.
- Tokom svojih poseta Kini imala sam čast da se sastanem sa predstavnicima više desetina maloprodajnih lanaca, uvoznika i distributera. Svi su nam pružili jasnu poruku - srpski proizvodi su dobrodošli u Kini. Spremnost za saradnju je velika, a zainteresovanost za naše proizvode značajna - rekla je Mesarović na događaju "Snažnije povezivanje: Srpski proizvodi stižu u Kinu" u kompaniji Milšped.
U kontejneru, koji su otišli put provincije Fuđen i grada Sjamena, nalaze se proizvodi kompanija Pionir, Akov, Fruškogorski vinograd, Vinarija Aleksić, Nutrino, Naš med, Zarić Rakija, Budimka i Damar.
Transport srpskih proizvoda organizuje kompanija "Milšped" iz Krnješevca (Stara Pazova).
Mesarović naglašava da kinesko tržište broji više od milijardu i 400 miliona potrošača i podseća da je država poslednjih 12 godina posvećena oporavku i razvoju domaće privrede.
- Ništa od ovoga ne bi bilo moguće bez vizije i politike predsednika Srbije Aleksandra Vučića koji je otvorio vrata kineskog tržišta, a veliko učešće u jačanju našeg prijateljstva i saradnje uzeo je i premijer Srbije Miloš Vučević. Upravo to je razlog zbog kojeg danas ispraćamo ovaj kontejner. Ovo je samo prvi korak, ali ne i poslednji - navela je ministarka.
Mesarović je izrazila zahvalnost kompaniji "Milšped" na logističkoj podršci i poručila da domaća privreda nastavlja da raste.
- Ovaj kontigent srpske robe je samo početak velikog uspeha koji sledi i koji nam je omogućio Sporazum o slobodnoj trgovini sa Kinom, zahvaljujući kojem su srpski proizvodi cenovno konkurentni - rekla je ona.
Ministarka dodaje da će biti potrebno da domaće kompanije rade na obimu proizvodnje budući da velika tržišta zahtevaju velike količine, kao i da će država težiti da angažuje domaće proizvode na redovnim letovima jedne od najvećih kineskih avio-kompanija "Sjemen Er".
- Borićemo se da uđemo i na tržišta ostalih kineskih provincija - istakla je Mesarović.
Ambasador Kine Li Ming izrazio je zadovoljstvo što srpski proizvodi imaju priliku da uđu na kinesko tržište i naveo da je Srbija, sporazumom o slobodnoj trgovini, zvanično postala prvi slobodni trgovinski partner Kine u centralnoj i istočnoj Evropi.
- Izvoz Srbije u Kinu povećan je za 53,7 odsto, a na kineskim trpezama sve je više srpskih vina i mlečnih proizvoda - rekao je kineski ambasador.
Generalni direktor kompanije "Budimka" Aleksandar Marković navodi da ta kompanija prvi put u istoriji dugoj više od 75 godina, pokreće izvoz orijentisan ka kineskom tržištu.
- Biti prisutan u Kini znači da su naši proizvodi prepoznati kao visoko kvalitetni, inovativni i konkurentni. Za put do kineskog tržišta zaslužan je i naš nastup na sajmu u Šangaju prošle godine, kada smo ostvarili važne kontakte sa kineskim distributerima i maloprodajnim lancima. Želim da se zahvalim kineskim prijateljima na prilici da se naši proizvodi nađu na policama velikih supermarket, kao i Vladi Srbije i ministarstvu privrede na njihovom zalaganju - rekao je Marković.
Kompanija Milšped je velika logistička i transportna kompanija koja posluje u Srbiji i na tržištima širom Balkana.
Osnovana je 1991. godine, a specijalizovana je za pružanje usluga u oblasti transporta, špedicije, skladištenja, uvoza i izvoza, kao i distribucije. Kompanija pruža sve vrste transporta, uključujući drumski, železnički, vazdušni i pomorski.
Sporazum o slobodnoj trgovini sa Kinom stupio je na snagu 1. jula 2024, a njime je obuhvaćeno 10.412 srpskih proizvoda i 8.930 kineskih proizvoda.
Prvim danom primene, carina je oslobođeno 60 odsto proizvoda dok će u narednih pet do 10 godina biti oslobođeno još 30 odsto robe.
(Telegraf Biznis/Dnevnik)