Prodaje se "ponos Jugoslavije": Jugo spreman za trku, renoviran do savršenstva daje se po simboličnoj ceni

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Facebok/Bajinabašta

Društvenim mrežama kruži oglas koji budi nostalgiju i privlači pažnju ljubitelja automobilizma širom regiona. Naime, na prodaju je ponuđen "mališan", kako ga vlasnik s ljubavlju naziva, ni manje ni više nego - Jugo!

Prema detaljima oglasa, ovaj konkretan primerak nije običan Jugo. Reč je o automobilu "spremnom za trku", što sugeriše da je modifikovan ili održavan sa posebnim akcentom na performanse. Opremljen je "Pišarić" motorom, "Grčki" zadnjim trapom i "Bilstein B6" prednjim amortizerima, što dodatno podvlači njegov sportski potencijal.

Cena ovog nostalgičnog trkača iznosi 3700 evra, a ovaj ovaj oglas nije samo prilika za kupovinu automobila; on je i podsetnik na jedno prošlo vreme i na vozilo koje je obeležilo živote mnogih generacija na prostorima bivše Jugoslavije.

Foto: Facebok/Bajinabašta

Istorija Juga: Više od automobila, simbol jednog vremena

Jugo, automobil proizveden u fabrici "Zastava" u Kragujevcu, bio je decenijama sinonim za jugoslovensku automobilsku industriju. Njegova proizvodnja počela je 1980. godine, a ubrzo je postao jedno od najpopularnijih vozila u zemlji, ali i šire.

Dizajniran kao pristupačan i ekonomičan automobil za šire narodne mase, Jugo je brzo stekao kultni status. Njegova jednostavnost, lako održavanje i niska cena učinili su ga dostupnim mnogim porodicama koje su tek sticale svoj prvi automobil. Jugo je bio više od prevoznog sredstva; bio je simbol mobilnosti, nezavisnosti i napretka za mnoge Jugoslovene.

Kroz različite verzije i modifikacije, Jugo je pratio razvoj društva i tržišta. Izvozio se i na zapadna tržišta, uključujući Sjedinjene Američke Države, gde je, uprkos različitim kritikama, stekao određenu popularnost zbog svoje niske cene.

Iako se proizvodnja Juga zvanično završila 2008. godine, sećanje na njega i dalje živi. Mnogi ga pamte sa nostalgijom, kao deo svog odrastanja i života u bivšoj Jugoslaviji. Danas, očuvani primerci Juga postaju sve traženiji među kolekcionarima i ljubiteljima oldtajmera, a ovakvi oglasi samo potvrđuju da "ponos Jugoslavije" i dalje ima posebno mesto u srcima mnogih. Ovaj konkretan primerak, sa svojim trkačkim pedigreom, predstavlja jedinstvenu priliku da se poseduje deo automobilske istorije regiona.

(Telegraf Biznis)