"Biram otkaz pre nego da trpim ovo!" Radnici u ovom sektoru beže zbog niskih plata i loših uslova
Radnici u onlajn dostavnim službama u Nemačkoj češće daju otkaze zbog loših plata i uslova rada nego drugi nekvalifikovani radnici, pokazalo je istraživanje nirnberškog Instituta za istraživanje zapošljavanja (IAB).
IAB je sproveo istraživanje na 2.370 zaposlenih u 11 dostavnih službi, a rezultati su upoređeni sa 1.017 nekvalifikovanih radnika zaposlenih u drugim sektorima. Istraživanje je pokazalo generalno veliku fluktuaciju zaposlenih u toj delatnosti.
Anketirani radnici su upitani o razlozima zbog kojih su se zaposlili i kako je to završilo. U većini slučajeva, oni koji su radili kao dostavljači na toj poziciji zadržali su se manje od godinu dana. Više od polovine zaposlenih u dostavljačkim službama reklo je da su sami odlučili da daju otkaz. Među radnicima iz drugih delatnosti taj udeo iznosio je 19 odsto.
Oko 44 odsto dostavljača navelo je nisku platu kao glavni razlog za otkaz, dok 41 odsto krivi uslove rada. To je znatno više nego među radnicima u drugim sektorima, među kojima 10, odnosno 20 odsto deli takve stavove.
Istraživanje je pokazalo da su otkazi češći u onlajn dostavnim službama.
- Čini se da postoji veliki pritisak na postizanje rezultata u onlajn dostavnim službama, što relativno često dovodi do otkaza - rekao je vođa istraživačkog tima IAB-a Martin Fridrih.
Naime, učinak zaposlenih može se meriti i kontrolisati u realnom vremenu putem pametnih telefona.
Shodno tome, zaposleni u onlajn dostavnim službama relativno češće su prijavljivali da su otpušteni zbog izostanaka s posla povezanih sa bolešću ili nezadovoljstva njihovim radnim učinkom.
S druge strane, operativni razlozi poput restrukturiranja i pada potražnje za radnom snagom predstavljaju značajan razlog za otpuštanje nekvalifikovanih radnika u drugim sektorima.
(Telegraf Biznis/Fenix)