Objavljen datum! Novi železnički most preko reke Tamiš se otvara uskoro
Radovi na izgradnji novog železničkog mosta preko reke Tamiš, "Tomaševačkog mosta" privode se kraju, a završetak radova i otvaranje mosta očekuje se krajem avgusta ili početkom septembra ove godine, saopštila je danas Infrastruktura železnice Srbije i navela da se novi most gradi nedaleko od postojećeg železničko-drumskog mosta između Orlovata i Tomaševca.
Izvršna direktorka u "Infrastrukturi železnice Srbije" Vedrana Ilić izjavila je da će novi most biti samo železnički, da će omogućiti brži protok putnika i robe u ovom delu Banata i doprineti bržem i sigurnijem železničkom saobraćaju.
- Država danas najviše ulaže u železnicu, pa je pored novog mosta planirana i rekonstrukcija čitave pruge, a trenutno se modernizuju, pored ostalog, i pruge Niš - Brestovac, Niš - Dimitrovgrad, i obilaznica oko Niša - rekla je ona.
Gradonačelnik Zrenjanina Simo Salapura ocenio je da je reč o ozbiljnom graditeljskom projektu, koji ne podrazumeva samo železnički most, već i pristupne puteve.
- Uz rekonstrukciju pruge, to će ubrzati železnički saobraćaj, a posebno će značiti našoj privredi. Zahvaljujući našoj zajedničkoj inicijativi sa meštanima Tomaševca i Orlovata, dosadašnji železničko-drumski most dobiće drugu namenu i biće pešačko-biciklistički - naveo je on.
U saopštenju se navodi da celokupna ugovorena deonica iznosi 1.400 metara a glavni nosač novog mosta je čelična konstrukcija koja premošćava tri raspona od po 40 metara replicirajući stari most.
Izvođač će na kraju projekta ugraditi 500 tona konstruktivnog čelika i 2.600 kubika betona u sam most, dok će se na celoj deonici postaviti 170 tona šina i 1.800 pragova na cementom stabilizovanom nasipu u koji će biti ugrađeno 24.000 kubika materijal.
U zoni mosta će se uraditi i regulacija korita reke Tamiš.Ističe se da način izgradnje novog "Tomaševačkog mosta" predstavlja novinu i veliki izazov za izvođače radova i domaće neimare.
- Čelične konstrukcije se rade na obali, a zatim se hidrauličnim presama guraju preko reke, tako da most spaja dve obale - objasnio je tehnički direktor "Ekstra-auto transporta" iz Vrbasa, koji izvodi radove na ovom projektu, Milutin Perunović.
Radove na izgradnji ovog mosta, koji će biti dug 120 metara "Infrastruktura železnica Srbije" počela je 31. maja prošle godine a vrednost ugovora je nešto veća od milijardu i po dinara.
Postojeći železničko-drumski "Tomaševački most", izgrađen je 1880. godine i uskoro više neće biti u upotrebi.
Reč je o mostu između Orlovata i Tomaševca, koji se nalazi na regionalnoj, jednokolosečnoj, neelektrifikovanoj pruzi Pančevo Glavna - Zrenjanin - Kikinda - državna granica.
U narednom periodu planirana je modernizacija čitave ove pruge.
Stari most služio je za odvijanje i železničkog i drumskog saobraćaja, što je decenijama dovodilo do problema, jer kada su prolazili vozovi, nije bio moguć drumski saobraćaj.
(Telegraf.rs/Tanjug)