Ovo je dokument! Vučić najavio smanjenje marži za 3.000 proizvoda: Evo šta tačno piše u planu države

E. B.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Printskrin: Tanjug

Novi paket ekonomskih mera za bolji život građana predstavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji se obratio iz Palate Srbija!

Obuhvatili smo 3.000 proizvoda iz 23 grupe, reč je o kućnoj hemiji, od četkica i paste za zube, šampona, krema, sapuna. U kućnoj hemiji su svi mogući deterdženti za sudove, već i sve ostalo. Imate papirnu galanteriju ubruse, folije, pelene za bebe i odrasle - rekao je Vučić.

Obrćanje uživo pogledajte OVDE!

Dokument za smanjenje marži u trgovinama sadrži plan u nekoliko tačana.

U njemu se navodi sledeće:

Nivo cena hrane u Srbiji iznosi 95,7% proseka EU, što je znatno više nego u zemljama regiona i u odnosu na njih najviše je i porastao u periodu 2020-2024 za 14,6%.

Printskrin: Tanjug

PLANIRANE MERE

1. OGRANIČAVANjE MARŽI U MALOPRODAJI I VELEPRODAJI donošenjom UREDBE koja stupa na snagu 1. septembra i važiće 6 meseci

Odnosiće se samo na VELIKE trgovce na malo i voliko (čiji je poslovni prihod u 2024, veći od 4,5 mlrd RSD). Obuhvatiće oko 3.000 proizvoda iz 23 kategorije hrane, kućne hemije, proizvoda za ličnu higijenu

A) Ograničenje marže u trgovini govini na malo na najviše do 20%. Marže kod najvećih trgovaca na malo se kreću do 46%.

B) Ograničenje marži u trgovini na veliko na najviše 20% (kumulativno) bez obzira koliko trgovaca ima u nizu.

2. OGRANIČAVANjE ukupnog iznosa svih dodatnih naknada koje trgovac na malo fakturiše dobavljaču (ofovi) na

maksimalno 10%

NOVA ZAKONODAVNA REŠENjA

U oktobru o.g. planiraju se izmeno i dopune Zakona o trgovini, kojim se transponuje Direktiva EU o isticanju cena. Istovremeno novim Zakonom o zaštiti potrošača biće propisana obaveza isticanja cenovnika trgovcima u cilju boljeg informisanja potrošača, ali i praćenja kretanja cena od strane nadležnih institucija.

U decembru o.g. planira se prvi put donošenje Zakona o sprečavanju nepoštenih trgovačkih praksi kojim će se sistemski stati na put prekomernim i sve brojnijim naknadama koje trgovci fakturišu dobavljačima, a koje se kod velikih trgovinokih lanaca kreću u rasponu od 25% do preko 50% i često su značajno više od samih rabata popusta koje dobavljači daju trgovcima odnosno iznosa trgovačkih marži klіv utiču na formiranje krajnjih cena.

(Telegraf.rs)