Neke prodavnice nemaju sniženje proizvoda, a neke ni akcije: Evo koji marketi nisu obuhvaćeni Uredbom i ZAŠTO!

Vreme čitanja: oko 1 min.

Foto: Shutterstock, telegraf

Uredba o ograničenju trgovačkih marži na najviše 20 odsto za 23 kategorije osnovnih proizvoda stupila je na snagu 1. septembra. Međutim, građani primećuju da u pojedinim manjim marketima cene nisu značajnije pale, a razlog za to krije se u samom tekstu uredbe.

Naime, obaveza da se marže ograniče odnosi se isključivo na velike trgovinske lance – one koji su u prethodnoj godini ostvarili godišnji prihod veći od 4,5 milijardi dinara. Upravo ti trgovci moraju da dostavljaju cenovnike i striktno primenjuju propisane marže, a ako to ne učine, preti im kazna do 300.000 dinara.

S druge strane, manji lokalni marketi nisu obuhvaćeni uredbom. Za njih važi mogućnost da dobrovoljno primene iste uslove, ali oni na to nisu pravno obavezani. Zato se dešava da potrošači u manjim radnjama ne nailaze na značajno snižene cene.

Važno je napomenuti i da, gde je marža već bila ispod 20 odsto, trgovci ne smeju da je povećaju - što znači da uredba ne otvara prostor za poskupljenja, već samo ograničava maksimalni iznos.

Drugim rečima, kupci najveća pojeftinjenja mogu da očekuju u velikim lancima, dok u malim lokalnim prodavnicama sve zavisi od odluke vlasnika - hoće li ili ne slediti pravila koja za njih nisu obavezujuća.

(Telegraf Biznis)