Holandski "ubica cena" stiže u Hrvatsku: Evo šta potrošači mogu da očekuju

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Shutterstock

Holandski diskontni lanac Action planira da otvori prve prodavnice u Hrvatskoj tokom 2026. godine, čime će proširiti mrežu koja trenutno broji više od 3.000 objekata u 14 evropskih zemalja. Vest je potvrdila izvršna direktorka kompanije Hajir Hadži u okviru izveštaja o tromesečnim poslovnim rezultatima.

Action je u avgustu 2024. osnovao firmu u Hrvatskoj sa osnovnim kapitalom od dva miliona evra, sa sedištem u Ulici Grada Vukovara 269E u Zagrebu. Paralelno se priprema ulazak i na slovenačko tržište, dok se širenje u Rumuniju očekuje do kraja ove godine.

Cene duplo niže od proseka

Hrvatski kupci uskoro će imati priliku da kupuju u jednom od najuspešnijih evropskih diskontnih lanaca, poznatom po cenama koje su i do dva puta niže od onih u klasičnim prodavnicama.

Poslovni savetnik Drago Munjiza istakao je da su, na primer, cene deterdženata u Action prodavnicama u Holandiji upola niže nego u Hrvatskoj.

Lanac posluje od 1993. godine i u ponudi ima oko 6.000 proizvoda – od kućne i dekorativne opreme, kozmetike, školskog pribora i igračaka, do proizvoda za ličnu negu i hrane s dužim rokom trajanja. Oko 80 odsto asortimana čine neprehrambeni artikli.

Posebna prednost Actiona su izuzetno niske cene – čak dvije trećine proizvoda košta manje od tri evra, dok prosečna kupovina iznosi između 12 i 15 evra.

– Kupci mogu da napune punu kesu različitih proizvoda za vrlo pristupačan iznos – objasnila je Josipa Petrović, direktorka komercijale i operacija jedne domaće maloprodajne kompanije.

Širok asortiman i stalne novine

Action nudi posteljinu, ćebad, sveće, lampe, ukrase, kuhinjski pribor, male kućne aparate poput tostera i friteza na vruć vazduh, kao i odeću, donji veš, sportsku opremu, proizvode za kućne ljubimce i multimedijalne sitnice poput punjača, maskica i powerbank uređaja.

Ono što Action razlikuje od konkurencije jeste brza rotacija robe – većina proizvoda menja se na svakih šest meseci, što kupce podstiče da često dolaze i otkrivaju novitete.

Prosečan kupac Action prodavnice poseti više od 12 puta godišnje, što je znatno više od proseka u maloprodaji.

– Efekat iznenađenja i stalnog otkrivanja novih proizvoda ključan je za uspeh Actiona – objašnjava Ana Brajković, poslovna trenerka i stručnjakinja za maloprodaju.

– Kupci se vraćaju zbog čestih noviteta, a to je ono što većini lanaca nedostaje ili ograničavaju samo na vikend akcije – dodaje ona.

Konkurencija u Hrvatskoj već jaka

Za razliku od prehrambenih diskontera poput Lidla, koji nude oko 2.500 artikala, Action ima širu ponudu neprehrambenih proizvoda. Ipak, pošto ne prodaje svežu hranu, neće moći da ponudi kompletnu dnevnu kupovinu, što bi, prema mišljenju Draga Munjize, moglo da predstavlja izazov na hrvatskom tržištu gde potrošači vole da sve kupe „na jednom mestu“.

Dolazak Actiona pojačaće konkurenciju u sektoru diskontne trgovine neprehrambenim proizvodima, gde već uspešno posluju Pepco, TEDi i KiK.

Pepco trenutno ima više od 90 prodavnica u Hrvatskoj i ostvaruje operativnu maržu od 21,6 odsto, dok TEDi ima 96 poslovnica.

Za sada nije objavljeno gde će se tačno nalaziti prve Action prodavnice niti koliko će ih biti, ali se očekuje da će kompanija uskoro objaviti više detalja o planovima za širenje na hrvatsko tržište.

(Telegraf Biznis/Juginfo)