Šta se dešava? Poznata kompanija planira da ukine oko 1.000 radnih mesta

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Shutterstock.com

Kriza nemačke automobilske industrije sada je pogodila i proizvođača auto-delova Mahle. Kompanija sa sedištem u Štutgartu planira da ukine oko 1.000 radnih mesta u administraciji i odeljenju za razvoj.

Ovaj potez najviše pogađa upravo Štutgart, glavni grad savezne pokrajine Baden-Virtemberg, potvrdio je izvršni direktor koncerna Arnd Franc u intervjuu za Stuttgarter Zeitung i Stuttgarter Nachrichten.

– Prilagodili smo naše planove i sada moramo da preduzmemo korak koji nismo želeli, ali je neophodan. Moramo da smanjimo naše kapacitete u neproizvodnim oblastima – dakle, u administraciji, ali i u istraživanju i razvoju – rekao je Franc.

Otpuštanja najviše u Štutgartu

Jedan od najvećih nemačkih proizvođača auto-delova želi od sledeće godine da ostvari dodatne uštede od 150 miliona evra godišnje.

Franc, rođeni Štutgarćanin koji je na čelu kompanije od kraja 2022. godine, objasnio je:

– Trećina ušteda trebalo bi da dođe od smanjenja materijalnih troškova, a dve trećine od troškova osoblja. To globalno znači oko 1.000 radnih mesta koja ćemo ukinuti.

Polovina ukupnih ušteda odnosi se na Nemačku, a najveći deo na Štutgart. Prema njegovim rečima, u Nemačkoj će biti ukinuto nekoliko stotina radnih mesta. – Provođenje ovog plana, koliko bude moguće, obaviće se kroz otpremnine i programe prevremenog penzionisanja – dodao je Franc.

Razlozi za smanjenje broja zaposlenih

Kao glavne razloge za ove mere, Franc je naveo slabost tržišta automobilske industrije i dobavljača, postepeno ukidanje motora s unutrašnjim sagorevanjem, američke carine, kao i sve jaču konkurenciju iz Kine.

Kompanija Mahle je još u julu saopštila da je, kao odgovor na pad prihoda u prethodnim mesecima, već ukinula oko 600 radnih mesta u Nemačkoj.

Na kraju prošle godine Mahle je u toj zemlji zapošljavao oko 10.000 ljudi, dok je širom sveta zaposleno više od 67.000 radnika.

O kompaniji Mahle

Mahle proizvodi delove kao što su klipovi i cilindri za motore s unutrašnjim sagorevanjem, koji i dalje čine glavni deo njenog poslovanja. Istovremeno, kompanija razvija i sisteme i komponente za električna vozila, kao i delove za alternativne pogone.

(Telegraf Biznis/Fenix)