Srpski preduzetnici preuzimaju regionalnog lidera mlečne industrije - Imlek

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Promo

Porodični investicioni holding iskusnog preduzetnika i investitora Andreja Jovanovića, AJFH, kao vodeći investitor, zajedno sa Bojanom Radunom, jednim od najistaknutijih menadžera u regionu i aktuelnim generalnim direktorom Imleka, potpisali su sporazum o zajedničkoj kupovini Imleka od dosadašnjeg vlasnika – fonda MidEuropa.

Kompanija Imlek, sa sedištem u Padinskoj Skeli – Beograd, poseduje i dve mlekare u Severnoj Makedoniji i Bosni i Hercegovini, sa najsavremenijim proizvodnim pogonima i otkupljuje mleko od više od 3.500 farmera, prerađujući gotovo 400 miliona litara sirovog mleka godišnje. Zahvaljujući širokom portfoliju proizvoda i snažnim brendovima, među kojima se posebno ističe kultna „Moja Kravica“, Imlek je prepoznat kao stub mlečne industrije regiona i jedan od najpouzdanijih brendova u domaćinstvima širom Zapadnog Balkana.

Dvojica vodećih srpskih preduzetnika, obojica duboko povezana sa Imlekom i sektorom prehrambene industrije u regionu, udružuju snage kako bi ovu kompaniju vodili u narednu fazu rasta i razvoja.

Andrej Jovanović donosi bogato iskustvo iz oblasti robe široke potrošnje. Kao suosnivač i bivši vlasnik kompanije „Marbo Product“, vodećeg proizvođača grickalica u Srbiji kojeg je kasnije preuzeo PepsiCo, i kao CEO i suvlasnik grupacije Moji Brendovi (koja je obuhvatala Bambi, Knjaz Miloš i Imlek), Jovanović iza sebe ima dokazanu istoriju stvaranja i razvoja regionalnih lidera.

Bojan Radun, koji je od 2018. godine na čelu kompanije Imlek, ima više od dve decenije iskustva u industriji robe široke potrošnje, uključujući pozicije generalnog direktora kompanija Bambi - vodećeg proizvođača konditorskih proizvoda u regionu - i Nectar, jednog od najznačajnijih proizvođača sokova, gde je i značajan akcionar. Radun je takođe i predsednik nadzornog odbora kompanije „Hortex“, istaknutog proizvođača smrznute hrane i sokova u Poljskoj. Tokom svoje karijere imao je ključnu ulogu u transformaciji i širenju nekih od najprepoznatljivijih regionalnih brendova.

Jovanović i Radun saglasni su da Imlek ima ogroman potencijal za dalji rast kao vodeći regionalni proizvođač mlečnih proizvoda - kroz kontinuirane investicije, operativnu izvrsnost i inovacije.

- Imlek je izvanredna kompanija sa dugom tradicijom, snažnim brendovima i izuzetnim ljudima,“ izjavio je Bojan Radun, generalni direktor Imleka. „U partnerstvu sa Andrejem Jovanovićem, siguran sam da možemo da otključamo dodatnu vrednost i dodatno učvrstimo poziciju Imleka kao najpouzdanijeg mlečnog brenda u Srbiji i regionu.

Očekuje se da će transakcija biti završena u prvom kvartalu 2026. godine, uz standardna regulatorna odobrenja i uslove zatvaranja.

(Telegraf Biznis/PR)