"ODAKLE VAM MOJ BROJ?" Beograđanina zvali da mu nude pomoć na putu, kada smo okrenuli isti broj usledio je MUK

Vreme čitanja: oko 3 min.

Foto: Freepik

Misteriozni pozivi sa nepoznatih brojeva, "agresivne ponude" i pitanje koje muči mnoge građana Srbije- "Odakle vam moj broj telefona?", postali su naša svakodnevica. Najnoviji slučaj koji se dogodio jednom Beograđaninu (ime poznato redakciji) otvara, međutim, potpuno novu dimenziju problema: kompanije sada tvrde da ne znaju ko vas zove u njihovo ime.

Sve je počelo, kao i obično, zvonjavom telefona sa nepoznatog broja. Kada se naš sagovornik javio, s druge strane žice sačekao ga je ljubazan glas prodajnog agenta. Ponuda je bila jasna - pomoć na putu.

- Saslušao sam ponudu, ali mi je odmah jedna stvar bila sumnjiva. Nikada kompaniji "Smart Drive" nisam dao svoj broj telefona, niti sam ikada ranije koristio njihove usluge. Kada sam pitao odakle im moj kontakt, dobio sam neodređen odgovor - priča za Telegraf Biznis ovaj Beograđanin.

Tragom poziva

Ekipa Telegraf Biznisa odlučila je da proveri o čemu se radi te pokuša da uđe u trag misterioznom agentu i dobije odgovor na pitanje odakle kompaniji privatni telefonski broj našeg sugrađanina.

Pozvali smo broj 066/8092326 sa kojeg je naš sagovornik kontaktiran - prvi put tišina. Drugi put ponovo bez odgovora. Broj je aktivan, telefon zvoni, ali se niko ne javlja.

Nakon neuspešnog pokušaja da dobijemo direktnog "prodavca", okrenuli smo zvanični korisnički servis kompanije u čije ime je nuđena usluga pomoći na putu, očekujući jednostavno objašnjenje. Umesto toga, dobili smo odgovor koji nas je ostavio u čudu.

- Taj broj nije u našoj bazi - rekao nam je agent korisnike podrške.

Operater korisničke podrške, nakon provere broja sa kojeg je upućen poziv, saopštili su nam da taj broj telefona uopšte ne postoji u njihovoj bazi.

Na naše insistiranje da objasni kako je moguće da neko zove građane, predstavlja se kao njihov agent i prodaje njihove usluge sa "nepostojećeg" broja, dobili smo odgovor da "ne znaju ko je pozvao čoveka".

Ključno pitanje ostalo je bez odgovora: Odakle kompaniji, ili njenim podizvođačima, privatni broj telefona građanina koji im nikada nije dao saglasnost za kontakt?

Na ovo pitanje, operater nije imao odgovor.

Dalji upit

Kako bismo isterali stvar na čistac i saznali da li se radi o sistemskoj zloupotrebi podataka o ličnosti ili "fantomskim" kol-centrima, redakcija Telegraf Biznisa uputila je zvaničan mejl kompaniji sa pitanjima o poreklu podataka i spornom broju telefona. U roku od nekoliko sati dobili smo sledeći odgovor.

- Nakon interne provere možemo potvrditi da je kontakt gospodinu Ć. upućen u okviru jedne od naših redovnih marketinških aktivnosti. Broj se nalazi u partnerskoj bazi kontakata koju koristimo za te svrhe, a obrada podataka se sprovodi u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti i jasno definisanim internim procedurama. U Smart Drive-u posebnu pažnju posvećujemo zaštiti privatnosti i profesionalnom načinu komunikacije, imajući u vidu prirodu naše delatnosti i svakodnevnu odgovornost koju imamo prema klijentima kojima pružamo pomoć u raznim situacijama. Svaki kontakt ima pravo, u skladu sa zakonom, da zahteva brisanje svojih podataka, nakon čega se isti trajno uklanja iz svih budućih aktivnosti - naveli su iz kompanije "Smart Drive".

Prema ovome jedino što naš sagovornik može da uradi jeste da traži da se njegov broj ukloni iz baze kompanije čiji je agent kontaktirao ali ultimativno nema kontrolu nad "partnerskim bazama" koje njegove podatke mogu dalje koristiti za neke buduće marketinške kampanje.

(Telegraf Biznis)