PRODAO KAMEN KAO LJUBIMCA I ZARADIO MILIONE: Najluđa biznis ideja koja je prevarila ceo svet
U svetu u kojem se uspeh često vezuje za genijalne izume, naprednu tehnologiju ili mukotrpan rad, Geri Dal (Gary Dahl) dokazao je da je ponekad dovoljno - ništa. Tačnije, jedan običan kamen.
Sredinom sedamdesetih godina prošlog veka, Dal, tada anonimni reklamni stručnjak, došao je na ideju koja je u početku zvučala kao šala. Dok su prijatelji u baru kukali kako im kućni ljubimci prave nered, zahtevaju brigu i stalnu pažnju, Dal je izgovorio rečenicu koja će mu promeniti život: „Idealni ljubimac je onaj koji ne traži ništa.“ Tako je rođen Pet Rock - kamen kao kućni ljubimac.
Ali trik nije bio u kamenu. Trik je bio u priči.
Dal je kamen zapakovao u kartonsku kutiju sa rupama za „disanje“, dodao je slamu kao „posteljinu“ i priložio priručnik za dresuru u kojem je objašnjavao kako kamen savršeno izvršava komande poput „sedi“, „lezi“ i „miran“. Naravno, uvek bez greške.
Upravo ta kombinacija apsurda, ironije i savršenog marketinga pretvorila je Pet Rock u globalni fenomen. Ljudi su ih kupovali kao poklone, kao šalu, ali i kao komentar na prenaduvani potrošački svet. Cena po komadu bila je oko četiri dolara, a prodato je više od milion i po primeraka u svega nekoliko meseci.
Rezultat? Geri Dal je zaradio oko 15 miliona dolara (u današnjoj vrednosti – višestruko više) i zauvek se upisao u istoriju biznisa kao čovek koji je dokazao da nije važno šta prodaješ, već kako to upakuješ.
Pet Rock je brzo nestao sa tržišta, ali je ostao kao kultni simbol marketinga bez srama, primer da ljudi često ne kupuju proizvod – već ideju, šalu, osećaj da su „deo nečega“.
U vremenu kriptovaluta, NFT-jeva i digitalnih iluzija vrednosti, priča o Geriju Dalu deluje manje kao anegdota, a više kao proročanstvo. Jer, ako je svet jednom poverovao da mu treba kamen kao ljubimac, pitanje je samo – šta će sledeće kupiti?
(Telegraf Biznis)