Gugl koristimo svaki dan, ali samo ovaj pretraživač je potpuno siguran
"DuckDuckGo" postoji dugi niz godina, a na dnevnom nivou registruje 50 miliona pretraga
- Globalno smo se složili da gigantima kao što su Gugl i Fejsbuk damo primat, a oni od toga dobro zarađuju - kaže Edvard Armstrong, frilenser iz Londona, koji se bavi kopirajtingom i konsaltingom. Umesto njih, on je odabrao manje rivale koji mu, pritom, garantuju bolju sigurnost podataka.
Dodaje i da se oseća nelagodno zbog moći koju imaju ova dva enormna servisa, jer "mi mislimo da je sve besplatno, a cena su naši podaci i privatnost". Ako Gugl "zna" sve što smo ikada pretraživali, onda ima i detaljan pregled svih naših interesovanja, želja i strahova. Fejsbuk zna ko su nam prijatelji, šta volimo i o čemu pričamo kada se s nekim dopisujemo onlajn.
Internet skandali vezani za privatne podatke doveli su do porasta zabrinutosti korisnika. Fejsbuk je suočen sa kaznom od 5 milijardi dolara, jer je firma za prikupljanje podataka "Kembridž Analitika" prikupila podatke od 87 miliona korisnika Fejsbuka bez njihove dozvole.
I tu nije kraj. Agencija "Rad Campaign" i firma za analitiku "Lincoln Park Strategies" prošle godine su radile istraživanje koje pokazuje da 3 od 5 ispitanika u SAD ne veruje društvenim mrežama kada je reč o zaštiti podataka.
Da li se javila potreba za traženjem servisa koji ne skladište privatne podatke?
"DuckDuckGo" je kreirao Gabrijel Vejnberg, 2008, u želji da stvori novi pretraživač koji će dati bolje rezultate, a manje spamova. Ovaj servis dnevno registruje 50 miliona pretraga, radi na isti način kao Gugl, ali održava jednostavnu zaštitu privatnosti, bez čuvanja ili deljenja intimnih informacija.
Menadžer za komunikacije ove kompanije, Danijel Dejvis, smatra da finansijski ili medicinski podaci koje delimo sa pretraživačem, moraju ostati strogo sačuvani, a ne korišćeni za profilisanje.
Ovaj pretraživač crpi svoje rezultate iz različitih izvora, pa je u mogućnosti da pruža različite relevantne rezultate bez skladištenja istorije pretraživanja korisnika ili njihovih profila. Tehnologija ovog brauzera i aplikacije ide i korak dalje: štiti korisnike, šta god da pretražuju na netu, tako što blokira sve internet kolačiće.
"DuckDuckGo" je besplatan, a novac zarađuje preko reklama, međutim, reklame koje "iskaču" nisu povezane sa onim šta ste pretraživali ili kako ste se "ponašali" na internetu. Ako, na primer, ukucate reč "auto" na ovom pretraživaču, možete videti reklame vezane za kola, ali to neće biti uzrokovano ni sa čim što ste prethodno ukucavali.
- Verujemo da internet ne treba da zvuči tako "jezivo", a zaštita ličnih podataka treba da bude vrlo jednostavna - kaže Dejvis, i dodaje da oni daju pozitivan primer kako se može delovati na ovoj globalnoj mreži.
(Telegraf Biznis)