Čega se boji čovek koji je stvorio YouTube: "Ne znam da li želim da moja deca gledaju..."

B. P.
B. P.    ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Iako većina ljudi verovatno nikada nije čula za Stiva Čena, njegov uticaj na tehnološku i zabavnu industriju ogroman je. Pre 20 godina, zajedno s kolegama iz Pejpala, Čen je pokrenuo potpuno novu platformu koja je brzo privukla pažnju velikih kompanija, pa ju je već 2006. godine preuzeo - Gugl (Google).

Reč je, naravno, o Jutjubu (Youtube), a nakon što je Čen napustio kompaniju, s vremenom je pokrenuo još nekoliko biznisa. Iako je, dakle, jedan od zaslužnih za revoluciju onlajn videa, danas je zabrinut zbog jednog trenda koji negativno utiče na decu.

Taj trend pokrenuo je TikTok, a pošto se pokazao izuzetno popularnim, njegovim stopama krenuli su i Instagram sa Reelovima i Jutjub sa Shortsima. Reč je, naravno, o kratkim video-sadržajima. Tokom nedavnog gostovanja na Stenfordu, Čen je izrazio zabrinutost zbog uticaja takvih kratkih videa na raspon pažnje kod dece.

Kratki video-format vodi ka kraćem rasponu pažnje

Ne znam da li želim da moja deca gledaju isključivo kratke video-zapise, pa da posle toga ne mogu da prate ništa što traje duže od 15 minuta, objasnio je u čemu je potencijalni problem - na šta stručnjaci upozoravaju već godinama. Deca, ali i odrasli koji su postali zavisni od ekrana, nemaju mnogo strpljenja niti pažnje da gledaju duže sadržaje - ponekad čak ni video na TikToku od 15 sekundi ne pogledaju do kraja, već posle par sekundi skroluju dalje.

Objasnio je da mu je TikTok zabavan, ali da je to zabava "samo za taj trenutak", dok kratki format takvih videa na kraju dovodi do kraćeg raspona pažnje. Čen kaže da poznaje roditelje koji namerno forsiraju svoju decu da gledaju sadržaje dužeg trajanja, umesto kratkih klipova, i ne prikazuju im video-snimke sa jarkim bojama i "atmosferom koja stvara zavisnost", jer znaju da će se deca navući na njih, piše Zimo pozivajući se na Biznis Insajder.

Slično razmišlja i Altman

Zbog stvaranja zavisnosti od videa, on predlaže da platforme ograniče vreme korišćenja aplikacija u zavisnosti od starosne grupe - što je, naravno, lakše reći nego sprovesti. Takođe, jasno je da velikim tehnološkim kompanijama ne odgovara da se ljudima ograniči pristup njihovom sadržaju, jer što više vremena provedu gledajući - to više reklama vide. A to, naravno, znači i veće prihode za kompanije.

Čen ima dvoje dece, a nedavno se još jedan poznati roditelj - direktor OpenAI Sem Altman - osvrnuo na štetan uticaj tehnologije na decu, posebno istakavši društvene mreže i kratke video-zapise. Objasnio je da "nalet dopamina" koji takav sadržaj izaziva verovatno duboko i negativno utiče na razvoj dečjeg mozga.

(Telegraf Biznis/Zimo)

Video: Ekipa Telegrafa obišla je jednu od glavnih pijaca u Atini

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>