Ne žele više da gube milione: Gugl i Fejsbuk će morati da plaćaju medijima za vesti
Australijske vlasti do jula uvode novi kodeks ponašanja
Australijski ministar finansija Džoš Fridenberg najavio je početkom ove nedelje da će vladino regulatorno telo - Australijska komisija za tržišno takmičenje i potrošače, predstaviti obavezan kodeks ponašanja do jula, usmeren prema internet platformama.
Namera tog kodeksa ponašanja je da se smanji nepodudaranje između informativnih medija i internet divova, kada je reč o prihodima od onlajn oglašavanja, prenosi Dnevnik.hr.
Fejsbuku i Guglu ide gotovo sav novac potrošen na onlajn oglašavanje, u Australiji.
Nova pravila se uvode nakon pregovora (koji su trajali godinu i po dana) s tehnološkim kompanijama iz SAD-a, oko dobrovoljnog kodeksa ponašanja, koji nisu urodili plodom.
Australija će uvođenjem kodeksa postati treća zemlja Zapada koja će nametnuti takav plan, posle Španije i Francuske. Tamošnje medijske kompanije izgubile su, samo proteklog meseca, milione dolara u oglašavačkim prihodima.
Fejsbuk je na najavu australijske vlade reagovao saopštenjem, u kojem su izrazili svoju razočaranost ovom odlukom. Napomenuli su i da su započeli s multimilionskim investicijama u australijsku medijsku industriju.
Iz Gugla je rečeno da će nastaviti da rade s lokalnim medijima, Komisijom i vladom na razvoju kodeksa ponašanja.
(Telegraf Biznis)