Ne žele više da gube milione: Gugl i Fejsbuk će morati da plaćaju medijima za vesti

Australijske vlasti do jula uvode novi kodeks ponašanja

Gugl prihvata odluku, Fejsbuk razočaran / Pixabay.com

Australijski ministar finansija Džoš Fridenberg najavio je početkom ove nedelje da će vladino regulatorno telo - Australijska komisija za tržišno takmičenje i potrošače, predstaviti obavezan kodeks ponašanja do jula, usmeren prema internet platformama.

Namera tog kodeksa ponašanja je da se smanji nepodudaranje između informativnih medija i internet divova, kada je reč o prihodima od onlajn oglašavanja, prenosi Dnevnik.hr.

Fejsbuku i Guglu ide gotovo sav novac potrošen na onlajn oglašavanje, u Australiji.

Nova pravila se uvode nakon pregovora (koji su trajali godinu i po dana) s tehnološkim kompanijama iz SAD-a, oko dobrovoljnog kodeksa ponašanja, koji nisu urodili plodom.

Australija će uvođenjem kodeksa postati treća zemlja Zapada koja će nametnuti takav plan, posle Španije i Francuske. Tamošnje medijske kompanije izgubile su, samo proteklog meseca, milione dolara u oglašavačkim prihodima.

Fejsbuk je na najavu australijske vlade reagovao saopštenjem, u kojem su izrazili svoju razočaranost ovom odlukom. Napomenuli su i da su započeli s multimilionskim investicijama u australijsku medijsku industriju.

Iz Gugla je rečeno da će nastaviti da rade s lokalnim medijima, Komisijom i vladom na razvoju kodeksa ponašanja.

Video: Kako da zaštitite podatke na Facebooku

(Telegraf Biznis)