Zaboravite na TikTok: Ova aplikacija im je direktni rival, akcije porasle 200%
Deonice "Kuaishou" su sa 115 došle na 338 hongkonških dolara, a kasnije su neznatno skliznule
Akcije kineske kompanije za kratke video zapise, Kuaishou, porasle su skoro 200% na otvaranju, prilikom svog debitovanja u Hongkongu.
Tehnološka firma je od početne javne ponude (IPO) prikupila 41,28 milijardi hongkonških dolara (5,32 milijarde dolara), nakon što su njene akcije po ceni od 115 hongkonških dolara premašile očekivani opseg.
Akcije Kuaishou otvorile su se na 338 hongkonških dolara. Kasnije su skliznule sa tih maksimuma, ali su dan ipak završile na nivou od 160% više, zatvarajući se na 300 hongkonških dolara po akciji.
Glavna delatnost kompanije su kratke video priče, zbog čega je Kuaishou direktan rival TikToku. Kompanija zarađuje od korisnika koji kupuju virtuelne poklone da bi ih poklonili svojim omiljenim strimerima. Kuaishou se takođe interesuje za nova područja, poput e-trgovine.
Iz kompanije kažu da je njihov IPO pretplaćen sa velikom potražnjom. Ako se primeni takozvana opcija prekomerne raspodele, koja omogućava investicionoj banci da izda više akcija, tada bi Kuaishou mogao prikupiti više od šest milijardi dolara.
Ulagači koji se odluče za Kuaishou čine spisak koji će biti "test apetita" za kineske tehnološke kompanije, baš u trenutku kada Peking pojačava nadzor nad sektorom u oblastima od antimonopola do zaštite podataka. U novembru je kineska vlada uvela pravila oko kupovine uživo, što bi moglo uticati na Kuaishou.
IPO je takođe još jedna pobeda za hongkonšku berzu koja je uspela da privuče tehnološke kompanije visokog profila i sekundarne kotacije. Kineske kompanije sa američkog spiska, uključujući Alibabu i JD.com, takođe su prikupile novac u Hong Kongu.
CNBC je izvestio da je kineska video kompanija Bilibili iz korpe Nasdaq, takođe podnela zahtev za sekundarnu listu u Hongkongu. Kuaishou se u Kini suočava sa jakom konkurencijom, tj. rivalima poput Douyin-a, kineske verzije TikTok-a u vlasništvu ByteDance-a, kao i Tencent-ove aplikacije za razmenu poruka WeChat.
(Telegraf Biznis)