Ovaj put je, izgleda, uspeo: 5 razloga zbog kojih se Nadela odlučio za Activision Blizzard
Da li je na pomolu gejming kompanija broj 3, po uspehu?
Majkrosoft je juče najavio svoj najveći potez u gejming industriji, kada je objavio da kupuje giganta Activision Blizzard za 68,7 milijardi dolara u kešu.
Kupovinom Activision Blizzard-a, na raspolaganju će imati franšize kao što su Call of Duty, Warcraft, Diablo, Overwatch i Candy Crush, a postalo je sve jasnije koliko je Majkrosoft odlučan u nameri da dominira u svetu video-igara u poslednje vreme.
Ipak, stručnjaci iz ove oblasti su malo detaljnije analizirali zašto se Majkrosoft odlučio na ovu kupovinu, te izdvajaju 5 ključnih razloga:
"Veličina" posla
Ako ova transakcija može da dobije odobrenje regulatora, stvoriće svetsku gejming kompaniju broj 3, po uspehu, katapultirajući tako Majkrosoft na mesto odmah iza kineskog Tensenta (League of Legends) i Sonija (PlayStation). Jasno je da Activision ne može da se takmiči sam u novom svetu igara, te su shvatili da im je potreban partner kako bi ostvarili nove poslovne snove i težnje.
Mobilni
To je najbrže rastući segment video igara. Activision poseduje studio za igre na mobilnom telefonu - King (King Digital Entertainment), proizvođača Candy Crush, jedne od najpopularnijih mobilnih igrica svih vremena. S druge strane, Majkrosoft skoro da uopšte nije prisutan na tom polju.
- Svi znamo da su mobilni telefoni broj 1 na planeti danas - rekao je Fil Spenser, šef Xbox-a, koji je u utorak imenovan za izvršnog direktora Majkrosoft Gejminga.
Naknade za App Store
Satija Nadela, izvršni direktor Majkrosofta, želi da njegova imperija za video igre bude dovoljno velika da igrači do nje dođu direktno, zaobilazeći Eplovu prodavnicu. Kompanija je, inače, bila "u ratu" sa Eplom i Guglom (Alfabetom) zbog naknada koje prodavnice aplikacija naplaćuju za igrice.
- Danas se suočavamo sa jakom globalnom konkurencijom kompanija koje ostvaruju više prihoda od distribucije igara nego mi od našeg udela u prodaji igara i pretplatama - rekao je Nadela i dodao: "potrebno nam je više inovacija i ulaganja u kreiranje sadržaja, a manje ograničenja u distribuciji".
Metaverzum
Gejming je jedna od dve Majkrosoftove velike "metaverzum igre" (druga je Office and conference softver). Nadela i Spenser već vide zajednice gejmera koje su odrasle uz naslove kao što su Minecraft i Halo, kao slične konceptu metaverzuma. Ova akvizicija će ponuditi još masovnije i posvećenije zajednice igara da kreiraju sopstvene metaverzume. "Kada razmišljamo o našoj viziji, o tome šta naš metaverzum može biti, verujemo da neće postojati jedan centralizovani metaverzum i ne bi trebalo da bude, kaže Nadela.
Svet u oblaku
Nadelina korporativna strategija je ujedinjavanje oko oblaka (klauda), sadržaja i kreatora. Majkrosoft želi da prenese što veći deo Activision-ovog prošlog i budućeg sadržaja na svoju uslugu za igre u oblaku, Xbox Game Pass, koja podstiče prodaju proizvođača softvera stalnim tokom prihoda od pretplate. Ugovor takođe omogućava Majkrosoftu da se uključi u grupu igrača koji kreiraju sopstveni sadržaj i svetove za igre.
Nakon što je uvrstio Minecraft, LinkedIn i GitHub, Nadela je kupovao veliku prednost koja bi mu pružila još jednu veliku zajednicu kreatora. Nije uspeo da iskoristi uslugu TikTok-a, a razgovori sa Pinterestom i Diskordom su "pali u vodu". Activision je najnoviji pokušaj, i ovoga puta izgleda da je uspeo.
(Telegraf Biznis)