Meta izgubila još 4,4 milijarde dolara, ali jedna stvar bi sada mogla da spasi Zakerberga od katastrofe
Kompanija Meta nastavila je da beleži ogromne gubitke u odeljenju Reality Labs, koje razvija tehnologije virtuelne i proširene stvarnosti, ali joj sve veću nadu donosi uspeh novih AI naočara.
U finansijskom izveštaju za treći kvartal navodi se da je Reality Labs zabeležio operativni gubitak od 4,4 milijarde dolara, dok je prihod iznosio svega 470 miliona. Time je ukupan gubitak od 2020. premašio 70 milijardi dolara.
Iako su rezultati i dalje negativni, brojke su bolje od očekivanja Volstrita, koji je predviđao gubitak od 5,1 milijardu dolara i prihod od 316 miliona.
AI naočare kao spas za Metu
Reality Labs je zadužen za razvoj Quest VR hedseta, kao i Ray-Ban i Oakley pametnih naočara, koje Meta stvara u saradnji sa kompanijom EssilorLuxottica. Najnoviji model, Meta Ray-Ban Display, košta 799 dolara i donosi ugrađeni ekran i narukvicu sa neuronskom tehnologijom.
Neočekivano, upravo ove naočare su postale hit na tržištu i podigle prodaju, što je potvrdila i kompanija EssilorLuxottica u svom finansijskom izveštaju.
Finansijska direktorka kompanije Meta Suzen Li izjavila je da se u četvrtom kvartalu očekuje pad prihoda od VR uređaja, ali i snažan rast prodaje AI naočara, što bi moglo ublažiti gubitke.
Istovremeno, izvršni direktor Mark Zakerberg odlučio je da preusmeri fokus kompanije sa metaverzuma ka veštačkoj inteligenciji. Dugogodišnji šef metaverzum projekata Višal Šah sada vodi razvoj AI proizvoda u okviru odeljenja Superintelligence Labs, što jasno pokazuje novi pravac kompanije.
Čini se da Meta polako odustaje od ideje virtuelnih svetova i okreće se onome što korisnici zaista žele, pametnim uređajima koji koriste AI u svakodnevnom životu.
(Telegraf Biznis)