Nije vreme za zbogom: Zanatlije našle način da vrate odela u velikom stilu

Dobro poslovno odelo će uvek biti stvar prestiža, posebno ako je skrojeno po vašoj meri. Takav jedan, unikatni komad, ipak, ne može se naći u prodavnicama konvencionalne mode

Modernije poslovno odelo pojavilo se krajem 19. veka / Foto: Pixabay

Početak globalne pandemije ubrzao je najteža predviđanja za opstanak poslovnih odela. Osim što su ona i dalje "must-have" u mnogim profesijama, kežual moda je odavno ušla na velika vrata.

Boravak u karantinu nije podrazumevao samo to da ne odlazimo na posao svaki dan, već i da ne nosimo ono što bismo inače: odela, haljine, kostime, sakoe, štikle. Milioni zaposlenih su masovno počeli da kupuju trenerke, pidžame, papuče, japanke.

Osim toga, zemlja mode Italija, u koju biznismeni godinama odlaze po najbolje krojena odela, našla se na meti korona virusa najozbiljnije od svih drugih. Dobra vest je da su zanatlije ponovo počele da rade i da imaju posla. Za dobro poslovno odelo ne može se otići u radnju nekog lanca "brze mode".

Biznismeni posećuju italijanske krojače radi savetovanja, odabira savršenog kroja, materijala i dezena, baš po njihovoj meri. To je ritual, deo poslovnih navika.

"Liverano & Liverano" iz Firence je morao da uspori proizvodnju, ali su fokus preusmerili na jačanje drugih aspekata poslovanja. Otvorili su veb stranicu i sada beleže rast prodaje na mreži.

Italijani, međutim, nisu jedini. Krojač iz Njujorka je počeo da posluje preko Zoom-a, odnosno da klijentima šalje uzorke odeće po prethodno zapisanim tačnim merama. Ako se ispostavi da mu odgovara, mogu da nastave da posluju tako.

Neki butici sa poslovnim odelima rade, ali dezinfikuju prostor nakon svake posete i prihvataju jedan sastanak sa klijentom dnevno.

 

Uglavnom su uspeli da se organizuju tako da ne moraju da otpuštaju osoblje. Jedan Njujorčanin je čak tokom krize zaposlio dva krojača, koji su dobili otkaz na drugom mestu.

Modernije poslovno odelo pojavilo se krajem 19. veka.

Video: Ovo je 6 najboljih poslova za vas ako ste lenji, a inteligentni

(Telegraf Biznis)