Radnici sve više traže kompanije koji nude produženo odsustvo sa posla
Radnici sve više traže kompanije koje nude produženo, najčešće plaćeno, odsustvo sa posla (sabbaticals) da bi se lakše izborili sa sindromom "sagorevanja", stekli nova iskustva i poboljšali ravnotežu između posla i privatnog života.
Više od polovine anketiranih menadžera, konkretno 53 odsto, reklo je da njihova organizacija nudi zaposlenima produženo odstustvo sa posla, dok je odrično odgovorilo 29 odsto ispitanika, pokazalo je najnovije istraživanje britanskog instituta CMI.
Kako se navodi, 62 odsto menadžera koji rade u javnom ili humanitarnom sektoru kažu da nude produženo odstustvo sa posla naspram samo 44 odsto onih u privatnom sektoru, prenosi Gardijan.
Produženo vreme odsustva sa posla može da poveća zadovoljstvo zaposlenih i time pomogne da se oni zadrže u kompanijama, navodi se u izveštaju.
Ova vrsta odstustva sa posla često može da traje nekoliko nedelja ili više od godinu dana i često se vezuje za putovanja širom sveta koja predstavljaju glavni cilj milenijalaca, ali i za sticanje novih znanja i veština.
Zaposleni ne koriste ovaj period samo za pasivan odmor, već i za istraživanje različitih profesionalnih ciljeva i opcija, a firme su shvatile njihove potrebe i trude se da zadrže svoje kreativne i kvalitetne zaposlene koji su "sagoreli" od previše posla, prenose mediji.
Kompanija Majkrosoft nudi tzv. sabbaticals zaposlenima koji su u firmi više od 10 godina u formi osam nedelja plaćenog odsustva, dok tehnološka kompanija Adobi radnicima koji su u firmi više od pet godina nudi dodatne četiri nedelje odsustva, prenosi portal Fajnensbaz.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Uz razigranog frizera uživaju i kućni ljubimci: Ono kada zaista voliš svoj posao
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.