Opra ne počinje sastanak bez ova 2 pitanja. I vi bi trebalo da ih postavite, ako hoćete više novca
Anketa pokazuje da 9 od 10 ljudi koji prisustvuju sastanku, u nekom trenutku "odluta" u svojim mislima, a čak 73 odsto zaposlenih radi neke druge stvari, koje nemaju veze sa temom okupljanja
Slavna voditeljka Opra Vinfri definitivno zna kako da posluje, zaradi i izgradi uspeh, pa tako danas može da se pohvali sa neto bogatstvom vrednim 2,5 milijardi dolara.
U svojim emisijama "The Oprah Winfrey Show" godinama je gostila najveće zvezde Holivuda, velika muzička imena, ali i anonimne ljude koji imaju tople, teške ili neobične životne priče. Smejala se i plakala pred kamerama, govorila o ličnim traumama, ali ipak uspela da se istakne kao lider.
Kaže da je ključ dobre poslovne komunikacije i uspešnog sastanka u ova 2 pitanja: Zašto smo se okupili (šta nam je namera)? i Zašto je to važno? Iako deluje bezazleno, iskustva zaposlenih pokazuju da sastanci često mogu da prođu loše, jer ljudi ne znaju kako da se postave.
Taj problem se posebno istakao tokom korona krize i organizovanja onlajn sastanaka, mahom preko Zoom-a. Kolege znaju da se opuste, ćaskaju neobavezno i tako skrenu s teme. Neko će možda zaboraviti da pročita dnevni red sastanka, neko će biti nervozan, neko napet, neko nezainteresovan.
Anketa pokazuje da 9 od 10 ljudi koji prisustvuju sastanku, u nekom trenutku "odluta" u svojim mislima, a čak 73 odsto zaposlenih radi neke druge stvari tokom sastanka, koje nemaju veze sa njim. Stoga i drugi stručnjaci apeluju da je veoma važno odrediti temu sastanka i držati se vremenskog okvira.
Opra Vinfri svaki sastanak započinje pomenutim pitanjima, jer traži jasne odgovore. To, međutim, nije nešto što lideri dobiju kao "na tacni", moraju da traže konkretnost. Ljudi su skloni davanju neodređenih odgovora, koji često ne vode do poente, kako bi izbegli osudu, kritiku, ali i prikrili manjak neznanja ili iskustva.
Postavljanje ovih pitanja na početku sastanka pomaže učesnicima da se ponovo usredsrede. Samo u SAD, ljudi svakodnevno idu na 11 miliona formalnih poslovnih sastanaka. To znači da bi svaki sastanak trebalo da bude važan, a dnevni red sastanka - jasan i jednostavno naveden.
Praćenje detaljnog dnevnog reda i započinjanje na vreme može smanjiti dužinu sastanka do 80 procenata. To je važno, s obzirom na to da je vreme koje zaposleni provode na sastancima raslo za oko 10 procenata svake godine, od 2000. godine, što znači da je prosečna dužina sastanka između pola sata i 60 minuta.
Iako 47 odsto Amerikanaca previše sastanaka smatra "najvećim gubljenjem vremena", oni mogu biti neophodni za unapređenje projekta ili organizacije - sve dok su konstruktivni i smisleni. U suprotnom, to ne utiče samo na pojedince, već se svake godine gubi 37 milijardi dolara na vreme koje je moglo biti bolje iskorišćeno.
(Telegraf Biznis)