Znate li šta su "mekane veštine"? Upravo njih će vam tražiti šef, ali je caka što se ne mogu naučiti
Dolazi novo doba, a sa njim i razne promene. Osim znanja o tehnologiji i digitalizaciji, menadžeri bi mogli da zahtevaju od radnika i ove veštine...
Živimo u vremenu kada su i dalje najviše na ceni veštine koje stičemo kroz obrazovanje i poslovno iskustvo, ali se to polako menja, posebno ako radite za "modernog" šefa, koji razmišlja "izvan kutije".
Te veštine se popularno nazivaju "hard skills", pre svega zato što su, na neki način, nasilno sticane, godinama. Usvajali smo ih vrlo svesno, i isto tako implementirali u razne sfere života. Ciljano smo ih birali.
Odmalena učimo da je važno da budemo dobri u školi, da imamo dobre ocene, da se zanimamo za razne stvari i da sutra napredujemo u svojoj karijeri. U svemu tome, decenijama se primat davao veštinama koje nam je "ponudila" škola. Ali, šta je sa onim što dolazi iz kuće?
Upravo to je sada u fokusu. Nasuprot tvrdim veštinama jesu mekane veštine, ili "soft skills".
Kako kažu stručnjaci, te veštine usvajamo u porodici, one nisu merljive, ali su, posebno danas, od strateške važnosti za uspeh, bilo profesionalni ili lični.
Ljudi ih usvajaju nesvesno, kroz porodične odnose i kasnije druženje, u školi ili na nekom drugom mestu. Poenta i jeste u tome što ne možete da "folirate" šefa, kada je reč o ovom tipu veština.
On će dobro umeti da prepozna da li ste empatični, racionalni, odgovorni, uporni - a sve to, dobrim delom, razvijamo od malih nogu. Zašto su mekane veštine u prednosti?
Zato što nam koriste svuda, dok su nam tvrde veštine potrebne samo u nekoj, određenoj oblasti. Na primer, u današnjem svetu, to mogu biti veštine vezane za programiranje, ili neka laboratorijska merenja.
Menadžeri koji prate promene u društvu i poslovnom okruženju, sada žele da razbiju neke predrasude koje imamo. Oni navode da je vaspitanje potcenjeno u poslovnim krugovima, te da se nečiji kvalitet rada ne može meriti samo kroz znanje tehničkih aspekata struke.
Mekane veštine su posebno važne ako ste u stalnom kontaktu s ljudima: ako radite u medijima, agencijama, prodaji, predajete u školi, bavite se kreativnim stvarima i tome slično.
(Telegraf Biznis)