Postoji "najpotcenjenija" veština koju uspešni ljudi koriste na poslu: Evo kako da je razvijete

Vreme čitanja: oko 2 min.

Biti samosvestan znači razmišljati o svojim prednostima i uklopiti ih sa svojim ciljevima

Foto: Shutterstock

Ljudi koji su najsrećniji u svom poslu nisu automatski samouvereni, organizovani ili odlični u rešavanju problema. Jedna posebna veština koja uspešnim ljudima daje konkurentsku prednost na radnom mestu, kaže Džulijet Han, neuronaučnik sa Harvarda, a to je samosvest.

Han kaže da mnogi ljudi pogrešno veruju da je samosvest "razumevanje vaših osećanja i mana".

Biti samosvestan znači razmišljati o svojim prednostima i uklopiti ih sa svojim ciljevima, dodaje ona. Istraživanja sugerišu da nam razvoj samosvesti pomaže da budemo kreativniji, donosimo razumnije odluke, bolje komuniciramo i gradimo jače odnose. Prema Hanu, to je "najpotcenjenija veština" koju uspešni ljudi koriste da bi napredovali u karijeri. On daje tri saveta kako da e neguje i iskoristi ta samosvest za napredovanje u karijeri.

Razmislite o svojim interesovanjima

U čemu si dobar? U čemu uživaš? Ovo su dva najvažnija pitanja koja bi sebi trebalo da postavite na poslu, bilo da započinjete novi posao ili da izgarate na starom.

- Na primer: Da li uživate u vođenju tima ili u analizi podataka? Odgovori na ova pitanja mogu vam pomoći da identifikujete zadatke koje vam ne smeta da radite iznova i iznova - objašnjava ona.

Kada dobro razumete svoje prednosti i obaveze na poslu u kojima biste uživali, možete razviti plan za poboljšanje svojih veština i fokusirati se na projekte i zadatke koji vas uzbuđuju.

Zatražite mišljenje od saradnika

Sledeći put kada se budete sastajali sa šefom ili na kafi sa kolegom, pitajte ih ovo: "Možete li da mi kažete kada sam bio od pomoći u vašem poslu, i možete li biti konkretni?"

- Šta god da je njihov odgovor, pomoći će vam da saznate nešto o sebi, uticaju koji imate na one sa kojima radite i kako vas drugi vide - objašnjava Han.

Ovi razgovori vam takođe mogu pomoći da odredite na kojim veštinama biste mogli da radite. Na primer: Ako saradnik spomene vreme kada je vaša sposobnost da obavljate više zadataka zakazala na važnom projektu, a to nije veština koju često koristite, možda biste želeli da razmislite o tome da više vežbate tu veštinu.

Han je pitala svoje bliske prijatelje kako bi je opisali u tri reči, a "duhovita" se pojavilo u skoro svakom odgovoru. Shvatila je da njen humor ne samo da je učinio dobrom prijateljicom, već joj je pomogao da bude empatičnija i kao menadžerka.

- Ponekad ne shvatate koje su vaše snage dok ih ne vidite kroz tuđe oči - dodaje Han.

Postavite ciljeve i pratite napredak

Kada saznate koje veštine želite da poboljšate ili više ugradite u svoj rad, trebalo bi da postavite ciljeve i pratite svoj napredak, što vam može pomoći da ostanete motivisani i da radite efikasnije.

Han kaže da je potrebno mnogo vremena da se vidi opipljivo poboljšanje u samosvesti, ali se ta veština isplati.

- Možete imati sve tehničke veštine i harizmu na svetu, ali ako ste potpuno nesvesni sebe, kako se krećete i komunicirate u svetu, mnogo je teže izgraditi jake odnose, komunicirati sa svojim šefom i saradnicima i produbiti prijateljstva koja su vam potrebna da biste zaista uspeli - objašnjava ona.

(Telegraf Biznis)