Mesto u kojem vredi kupiti nekretninu: Prodaju se i stanovi od 18 kvadrata, za 30.000 evra
Najveća domaća banja, smeštena u Raškom okrugu, godinama unazad uživa ogromnu popularnost
Gradsko naselje Vrnjačka Banja sve je posećenije iz godine u godinu, što je uticalo na rast gradnje, pre svega stanova i apartmana. Prošlo leto ova banja, najveća u Srbiji, imala je značajan priliv turista, uprkos kriznoj godini.
Nije retkost da i gastarbajteri u jednom momentu kupe nekretninu u Banji, a ne u Beogradu ili Novom Sadu, jer njen potencijal rasta sve više. Trenutno je oglašen dvokrevetni apartman za prodaju, ali kako se navodi - spreman za izdavanje - po ceni od 29.000 evra za svega 18 kvadrata.
To znači da je kvadrat oko 1.600 evra, a u oglasu dalje piše da je stan uknjižen, da nije na poslednjem spratu, ima francuski balkon, parking, klimu. Ono što je zanimljivo jeste raspon cena: kvadrat ide od oko 1.000 do čak 2.500 evra. Ako uložite u nekretninu u Vrnjačkoj Banji, prednost je što se ta investicija može isplatiti u dva smera.
Bilo da se preselite u Banju iz nekog mesta ili grada, ili da izdajete stan turistima u sezoni. Zapravo, vrlo je diskutabilno koji je to sezonski period, jer je ovo gradsko naselje iz Raškog okruga popularno tokom cele godine, baš kao i Zlatibor ili Kopaonik.
Ovih dana, pred Prvi maj i Uskrs, vlada posebna pomama za banjama, pri čemu se ističu upravo Vrnjačka Banja i Sokobanja. Ako pogledamo oglase detaljnije, primetićemo da ima stanova od 44 m2 koji se prodaju za oko 80.000 evra. To je daleko više od cene po kvadratu u mnogim beogradskim kvartovima, gde je prosek do 1.500 evra.
U čemu je tajna?
Turistička ponuda Vrnjačke Banje, sve više hotela, apartmana i spa centara, svakako da utiču na popularnost i reputaciju, ali je ključ i u dobroj organizaciji i prepoznavanju potencijala. Srbija ima još mesta koja bi mogla ovako da "zažive", ali se u njih ne ulaže.
- Uspešan razvoj jedne lokalne samouprave zavisi od njenih prirodnih resursa stavljenih u funkciju investicija, od menadžmenta ljudi koji upravljaju tim resursima, od geografskog položaja i otvorenosti tog mesta. Naše aktivnosti usmerene su ka stvaranju Vrnjačke Banje kao moderne turističke destinacije koja, svojim sadržajima i kvalitetom usluga, postaje konkurentna mnogim poznatim evropskim i svetskim turističkim centrima - rekao nam je prošle jeseni Boban Đurović.
(Telegraf Biznis)