Bolno kao vađenje zuba: Takav stres prolaze kupci automobila
Uprkos "strahu od kupovine", prodaja kola u Americi je rekordna poslednjih godina
Amerikanci obožavaju svoje automobile, ali mnogi ne podnose proces kupovine. Zanimljivo je da, dok neki maštaju o mogućnosti da priušte kola, građani SAD nerado odlaze u salone, jer imaju strah.
"Boje se" višesatnog gledanja, proučavanja i što je najvažnije - pregovaranja o kupovini sa veštim prodavcima. Ipak, bilo kakva strepnja ih nije sprečila u kupovini, jer je prodaja kola u Americi na rekordno visokom nivou poslednjih nekoliko godina.
Analitičari automobilske industrije, međutim, kažu da kupci nemaju animozitet prema baš svemu u vezi sa kupovinom, a dopadaju im se prodavci sa kojima mogu da se "povežu", za razliku od onih koji ima stvaraju pritisak pri kupovini. Ipak, takvi navalentni prodavci odgovore kupce od šopinga samo u 5 odsto slučajeva.
S druge strane, oko 30% kupaca će odbiti prodajni salon, jer im model na lageru nije ispravan iz nekog razloga. Amerikance takođe umara dug proces kupovine i vreme provedeno u finansijskom sektoru ili osiguravajućoj kući. Mrzi ih da popunjavaju papire, a često ni ne znaju koje sve garancije imaju prema ugovoru.
Takođe se osećaju nespremno za pregovore. Ceo proces im, kažu, olakšavaju dileri i to što se kupovina automobila sve više prebacuje na "mrežu". Prodaja automobila je, u skladu sa tim rastućim trendom, planula između 2019. i 2020. godine, mada je korona kriza sada sve to malo stopirala.
Kupovine i dalje ima, ali se kupci sada više okreću onlajn kupovini vozila što im je, po svemu sudeći, dobrodošlo.
(Telegraf Biznis)