Pažljivo birajte automobil: Boja bitno obara vrednost prilikom prodaje, a samo jedna je "džekpot"

Istraživanje je pokazalo da bilo koji model u bež boji vredi neverovatnih 27,6% više od proseka, dok se na tržištu polovnih vozila najgore kotira ljubičasta

Folksvagen VW ID 4 električni automobil / Foto: Tanjug/AP

Mislite da su prilikom kupovine automobila važni samo marka, godište, performanse i očuvanost vozila? Grešite, u svemu značajnu ulogu igra i boja!

Neke boje putničkih vozila su na tržištu deficitarne, i to možda sa dobrim razlogom. Na primer, najveći gubitak vrednosti ćete iskusiti ako kupite ljubičasti auto, jer će on nakon tri godine vredeti u proseku 8,9 odsto manje od ostalih. Kupci najčešće posežu za neutralnim bojama, međutim...

Ove broje "ruše" vrednost vozila, a tu su crna, siva, bela, srebrna. Nedavno istraživanje je pokazalo da se automobili jarkih boja znatno bolje kotiraju na tržištu polovnih kola.

Recimo, auto žute boje, posle tri godine na tržištu, vredi čak 13,8 odsto više od istog srebrnog modela. Odmah iza njega je crveni auto, vredniji 12,2 odsto od onog srebrne boje, a zanimljiv je i podatak da bilo koji model u bež boji vredi neverovatnih 27,6% više od proseka.

Zlatni auto ne prolazi najbolje, vrednost mu pada za 6,1 odsto posle tri godine od kupovine.

Video: Cena prava sitnica: Kuća iz snova koju možete postaviti gde god poželite

(Telegraf Biznis)