Da li je Netflix imun na virus korona?
Netflix je kompanija koja je ove godine bila na dobitku. Dok su akcije mnogih kompanija gubile na vrednosti, Netflix ne samo da se pokazao otpornim na izazove zdravstvene krize, nego je imao i koristi
Naime, vrednost akcija Netflix-a je od početka godine porasla preko 50%. Poslovanje kompanije je tokom pandemije znatno poboljšano.
Investiciono društvo “KapitalRS“ iz Beograda, za sve koji su zainteresovani da nauče kako da trguju cenom akcija kompanije Netflix (takozvanim finansijskim ugovorima za razliku, engl. CFD), pripremila je besplatan vodič “Kako trgovati cenom akcija Netflixa”. Vodič je prilagođen svim nivoima znanja i možete ga preuzeti putem linka ispod.
Besplatan vodič “Kako trgovati cenom akcija Netflixa” preuzmite ovde.
Od skromnih početaka prilikom inicijalne javne ponude u 2002. godini, cena akcije je sa oko jednog dolara, uz naglo ubrzanje od 2010. naovamo, dostigla cenu od preko 500 dolara, što ukazuje na vernu bazu klijenata, sjajan menadžment i održivi poslovni model.
Netflix je objavio izveštaj o poslovanju u trećem kvartalu 2020. godine sa nešto slabijim rezultatima, što je mnoge navelo da pomisle kako kompanija gubi na snazi. Iako je Netflix u trećem kvartalu ostvario sporiji rast zarade, broj pretplatnika i dalje raste. Kompanija je pridobila 2,2 miliona novih neto pretplatnika u trećem kvartalu, ispod najavljenih 2,5 miliona. Kompanija je imala prihod bolji od očekivanog u iznosu od 6,44 milijardi dolara.
Netflix je zahvaljujući ograničenjima kretanja u prvom i drugom kvartalu ostvario izuzetno visoki rast broja pretplatnika, ali predviđanja nisu bila loša ni za preostala dva kvartala nakon ukidanja restriktivnih mera. Na neki način, Netflix je postao žrtva velikih očekivanja i neverovatnog uspeha u prvoj polovini godine. Međutim, kompanija je ipak pridobila nove pretplatnike, što znači da su mnogi klijenti koji su to bili tokom karantina, (p)ostali trajni.
Netflix je u prvih devet meseci 2020. godine proširio bazu pretplatnika za ukupno 28,1 milion pretplatnika. To je izuzetan uspeh kada se uzme u obzir da je tokom cele 2019. godine pridobio ukupno 27,8 miliona pretplatnika.
Besplatan vodič “Kako trgovati cenom akcija Netflixa” preuzmite ovde.
Novi talas pandemije bi mogao da dodatno uzdrma filmsku industriju
Još jedan faktor koji utiče na (buduće) rezultate jeste (dugoročna) šteta koju trpi filmska industrija. Veliki filmski studiji koji se smatraju konkurencijom Netflix-u, trenutno su na gubitku jer njihovi blockbuster filmovi ne mogu da generišu dovoljno profita u bioskopima zbog restriktivnih mera, dok mnogi ljudi izbegavaju bioskope kako ne bi rizikovali da budu zaraženi. Prikazivanje mnogih filmova je odloženo za period kada se očekuje popuštanje pandemije.
Međutim, bez novih filmova, bioskopi nemaju razloga da ponovo otvore sale, pa je drugi najveći lanac bioskopa na svetu početkom oktobra objavio da će privremeno zatvoriti 663 lokacije u Sjedinjenim Državama i Ujedinjenom Kraljevstvu. Još jedno prinudno zatvaranje, slično onom s proleća, moglo bi (potpuno) zatvoriti nezavisne prikazivače (bioskope), a budućnost nekih poznatih lanaca takođe može biti dovedena u pitanje.
Distribucija, tj. način distribucije sadržaja pogoduje Netflix-u pa bi trend napuštanja bioskopa i sve češćeg gledanja filmova (k)od kuće mogao predstavljati dugoročnu korist za Netflix.
Trenutna pozicija, tako, dozvoljava kompaniji da podigne cenu pretplate pa je Netflix to nedavno i učinio povisivši je za 1 dolar, odnosno 2 dolara za premium pretplatu.
Produkcija je doduše pogođena i negativno utiče na reputaciju Netflix-a izgrađenu na originalnim programima. Međutim, kompanija i dalje ima više originalnih programa u odnosu na konkurenciju, ali Disney Plus i HBO Max rade na tome da sustignu Netflix. Čini se da je ova kompanija je u dobroj poziciji da nastavi sa pružanjem (ponajmanje) solidnih usluga klijentima, a samim tim i većeg profita onima koji trguju njenim akcijama.
Besplatan vodič “Kako trgovati cenom akcija Netflixa” preuzmite ovde.
(Telegraf.rs/PR)