Vratio sam uređaj trgovcu u Beogradu i zaradio 7.000 dinara, evo kako
Trgovac ima šansu da pokaže da mu je kupac na prvom mestu, ne i obavezu
Često govorimo o pravima potrošača i načinima na koje mogu da se zaštite od raznih prevara. Uglavnom, pitamo se da li imamo pravo na povraćaj novca kod trgovaca, međutim, postoje i situacije kada trgovac ne mora da nam vrati novac. Ovakva pitanja nametnu se obično onda kada nešto kupimo, dođemo kući i shvatimo da to nije bio najbolji izbor pa želimo da vratimo stvari.
Nekad, umesto da vam daju novac nazad u toj situaciji, prodavci u zamenu za gotovinu nude poklon karticu na kojoj možete da "čuvate" taj novac i iskoristite ga za neki drugi proizvod u radnji, naravno isključivo njihovoj. To je nezakonito, i tome smo vam pisali.
Činjenica je, kažu zaštitnici potrošača, da kupac mora da bude i ekonomista da bi znao kako da potražuje svoja prava. Na primer, jedna od čestih prilika jeste oko kvara na proizvodu.
Našem sugrađaninu se dogodilo da mu se uređaj pokvario tokom trajanja garancije, i kompanija nije mogla da popravi kvar. Izašli su u susret svojoj mušteriji, ispoštovali pravo kupca i dali mu novi proizvod. Međutim, on je sada, godinu dana posle, koštao čak 7.000 dinara manje.
Kako se rešava ta situacija?
Konkretno, našem sagovorniku trgovac je vratio nazad 7.000 dinara. A da li su takve situacije "crno - bele"?
- Ukoliko je reklamacioni zahtev usvojen i prihvaćen zahtev za zamenu, trgovac je dužan da zameni proizvod za isti, ili za drugi u toj vrednosti, ako to nije moguće u tom slučaju potrošač ima pravo na povrat novčanih sredstava u iznosu koliko je platio proizvod. Ako je proizvod u tom trenutku skuplji/jeftiniji trgovac nije u zakonskoj obavezi da ukoliko je proizvod jeftiniji izvrši povrat razlike novčanih sredstava, već je sve to definisano poslovnom politikom firme i načinu ophođenja prema potrošačima - kaže za Telegraf Biznis Marko Dragić, pravni savetnik pri Nacionalnoj organizaciji potrošača.
Dodaje da, svakako ukoliko to trgovac uradi, dobija veliki plus jer je to upravo jedan od dokaza da je trgovcu potrošač na prvom mestu.
Dakle, ovo jeste pozitivan primer, i nije uobičajena praksa, a vi nam pišite u komentarima da li ste imali sličnih iskustava.
(Telegraf Biznis)