Kad trgovac ne mora da vam vrati novac?
Postoje dve očigledne situacije kada nemate pravo da tražite vaš novac nazad
Često govorimo o pravima potrošača i načinima na koje mogu da se zaštite od raznih prevara.
Uglavnom, pitamo se da li imamo pravo na povraćaj novca kod trgovaca, međutim, postoje i situacije kada trgovac ne mora da nam vrati novac. Ovakva pitanja nametnu se obično onda kada nešto kupimo, dođemo kući i shvatimo da to nije bio najbolji izbor pa želimo da vratimo stvari.
Kako Zakon o zaštiti potrošača reguliše odgovornost trgovca kada isporuči robu nesaobraznu ugovoru, odnosno ako je slučaj da kupljena roba saobrazna ugovoru, ne postoji zakonska obaveza trgovca da vam vrati novac.
- Ukoliko nešto kupite a ne odgovara vam veličina, ako vam se ne sviđa, na primer, trgovac uopšte nema zakonsku obavezu da to prihvati - kažu za Telegraf Biznis iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.
Kako objašnjavaju, sve ostaje na dobroj volji trgovca, da li će vratiti novac ili pristati na zamenu za drugi artikal.
- Sve je stvar dogovora sa trgovcem - kažu oni.
Međutim, kada se roba reklamira zbog nekog nedostatka, ako se nešto odlepi, pocepa, ili ošteti, to podlaže detaljno zakonskim odredbama i može da se vrati bez objašnjenja u roku od dve nedelje, a ako je kupljeno van poslovnih prostorija (preko interenta, aplikacije...) i duže.
U NOPS preciziraju da trgovac ne mora da vrati novac ni ako se roba reklamira posle šest meseci, jer tada potrošač ima pravo samo da zahteva popravku ili zamenu, ali ne i povraćaj novca.
VIDEO: Istraživali su napuštenu zgradu, pa pronašli pravo blago
(Vesna Bjelić)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Rola
Kod nas trgovci ne vraćaju novac niti vrše zamenu bez obzira dali je nešto ispravno ili nije. Primera radi kupio sam DTB2 i istog dana ustanovio da uredjaj ne radi vratio sam se u prodavnici tražio drugi nisu mi dali već da čekam dok uredjaj poprave u servisu. Zvao sam servis i pitao zašto mi ne daju novac ili drugi uredjj rekli mi da je to tako i drukčije ne može. Pitao sam onda zašto se priča da kupac im pravo da uzme drugi uredjaj odgovorilimi da jeste u priči tako ali u praksi to nije. Zato molim vas prestanite sa pričama za malu decu kod nas se ne poštuju mnogo veći zakoni a kamoli zakon pri kupovini. Sada vas molim da mi niko ne objašnjava gde sve mogu da se obratim jer dok to sve uradim prodje više od mesec dana i opet ništa.
Podelite komentar
Strsljen
Kod nas kupe stvar, malo je nose, pa je vrate :)
Podelite komentar
SasaS
Zašto je problem vratiti robu, stvarno je kod nas glupo takvo ponašanje trgovaca. Zašto se ne ugledamo na Evropu gde je to stvarno prosto. Zameniš i niko te ništa ne pita. Za aparate sve ima garanciju 2 godine minimum a za sitne fen, mikser odma ti daju novi, nema čekaj popravku i ostale glupe izgovore. Samo mi volimo sebi i drugima da komplikujemo život.
Podelite komentar