Prodajete auto jer vam hitno treba novac? Budite mudri, sledite ovih 5 saveta
Ne hvalite svoj automobil previše, jer to može biti znak da nešto nije u redu. Budite realni, istaknite sve nedostatke, ali i prednosti. Budite ljubazni, prizemni, budući da i sama komunikacija dosta utiče na prodaju
Hitna prodaja obično znači da stan ili automobil odu "ispod cene", jer se prodavcu žuri da ih proda. Kada je reč o vozilu, razlozi su razni, a najčešće je to potreba za novcem ili kupovina novog auta. Stoga, cilj je rešiti se starog vozila što pre. Ovo su neki saveti koji vam mogu pomoći da ubrzate prodaju.
Detaljno pranje, brisanje i usisavanje auta (1) je obavezno, jer ako deluje čisto i uredno, ta slika donekle može "zabašuriti" realno stanje vozila. Naravno, ovde ne mislimo na to da možete ili treba da prikrijete neki kvar ili nedostatak, već o tome da automobil izgleda pristojno; to odaje utisak da je vlasnik vodio računa o njemu.
Takođe ne bi bilo loše da ispolirate svoj auto (2), kako bi sijao kada potencijalni kupac dođe da ga pogleda. Obratite pažnju na detalje: recimo, na ofucane patosnice, zatim očistite pepeljaru, očistite i stakla s unutrašnje strane, što mnogi zaborave. Pregledajte sva mesta u vozilu na koja pre niste obraćali pažnju.
Važno je i da popravite manja oštećenja (3), kao što je svetlo koje ne radi, ili razbijen far, napukao branik. Te stvari ne koštaju mnogo, a dosta znače prilikom prodaje, i svakako utiču na nivo cene koji nudite. Ako motor nije u najboljem stanju, potrebno je da zamenite ulje motora, zatim filter ulja/vazduha, svećice. Nakon toga obrišite motor ali bez kompletnog pranja, kako kupac ne bi pomislio da nešto krijete.
Odredite realnu i poštenu cenu (4), vođeni prethodnom analizom sličnih modela i stanja vozila na internetu, tj. u oglasima. Procenite kako se vaš automobil kotira u odnosu na iste modele, sličnog godišta ili pređene kilometraže. Ali, cena nije jedina što će privući kupca.
Treba da napišete dobar, pismen i realan oglas. On, pre svega, mora biti sažet i jasno koncipiran, sa svim relevantnim informacijama. Podrazumeva se da napišete model auta, godište, tehničke karakteristike motora, zatim boju vozila kao i dodatnu opremu koja dolazi s njim. Takođe, trebalo bi da napišete koji ste vlasnik po redu i do kog datuma je auto registrovan.
Samo oglašavanje nije tako jednostavno kao što deluje, te se potrudite da budete prisutni na više strana, odnosno sajtova (5). Bilo da je reč o novinama ili onlajn mreži, jer tako uvećavate šanse prodaje. Nakon što oglasite svoj auto, spremite svu potrebnu dokumentaciju, kako bi prodaja bila realizovana što pre. Ne bi bilo loše da potencijalnom kupcu ponudite probnu vožnju, mada će vam to verovatno i sam tražiti.
Dodatni savet je da ne hvalite svoj automobil previše, jer to može biti znak da nešto nije u redu. Budite realni, istaknite sve nedostatke, ali i prednosti. Budite ljubazni, prizemni, jer i sama komunikacija dosta utiče na prodaju.
(Telegraf Biznis)