Ima li manje čipsa i u vašoj kesici? "Suptilno" smanjili gramažu, cena ostala ista
Fenomen poznat kao "shrinkflation", zapravo je strategija koju kompanije koriste iz više razloga
Sećate se naše priče o tome gde su nestale 4 napolitanke? Naime, naš sagovornik je pre oko godinu dana kupio napolitanke sa ukusom ruma, a u pakovanju je umesto "ustaljenih" 16, bilo svega 12 komada omiljene mu poslastice.
Ponekad je do same gramaže jednog komada, ponekad do pakovanja, i cena se ne mora nužno menjati - s druge strane, ako je neki sastojak poput ruma skuplji ili atraktivniji - 12 napolitanki ćete platiti isto kao 16 klasičnih.
Takva politika je prisutna manje-više svuda u svetu, kod raznih brendova, a ovaj put je reč o čuvenom čipsu Doritos.
WSJ se ovih dana obraća građanima Amerike, uz pitanje: "Ako vam deluje da ima manje čipsa u kesici, mogli biste biti u pravu".
Uobičajena kesica Doritosa nekada je imala oko 276,4 grama čipsa, a sada ima oko 262,2 grama. Sudeći po natpisu na ambalaži, promena se desila u februaru 2021, ali je cena ostala ista.
Taj fenomen, dodaje WSJ, poznat kao "shrinkflation", zapravo je strategija koju kompanije koriste iz više razloga.
Iako je PepsiCo, matična kompanija Doritosa, rekao da je "promena bila deo evolucije proizvoda", tokom ovog perioda visoke inflacije - neke kompanije koriste "shrinkflation" da preveniraju rastuće troškove proizvodnje, a tako da ne moraju da podižu cene.
Prema aktuelnim podacima iz SAD, inflacija je u februaru dostigla nivo od 7,9 odsto, dok su potrošačke cene na 40-godišnjem maksimumu.
"Shrinkflation" se, pritom, ne primenjuje samo kod brendova koji proizvode prehrambene proizvode i kasnije ih izlažu u prodavnicama, već je moguće da dobijete i manju porciju nekog jela u omiljenom restoranu - a da vam naplate isto.
Taktika se ne odnosi ni samo na hranu, već su primetne i tanje rolne toalet papira, a ponekad bude sporan i kvalitet - kao način da kompanija "uštedi".
Konkretno kod proizvoda za jelo, primena ove taktike u pogledu sastojaka ogleda se u tome da se šećer zameni fruktoznim kukuruznim sirupom. Primera radi, u Rusiji su početkom prošlog meseca cene šećera skočile 12,8 odsto.
(Telegraf Biznis)