Radnje zatrpane viškom odeće: Cene uglavnom skočile, ali ljudi ipak šopinguju. A vi?
Najnoviji izveštaj govori da tržište rada u SAD - ostaje snažno
Iako su rashodi prilično porasli, te je ljudima generalno prioritetno da kupe osnovne namirnice i plate račune, izgleda da ipak "ostaje prostora" i za neesencijalnu robu.
Naime, uprkos tome što prodavnice ne znaju šta će sa viškom robe, odnosno zalihama nagomilanim u magacinima - kupci u SAD i dalje plaćaju više, kako bi obnovili svoje ormare.
Cene odeće porasle su 0,8% u junu, u odnosu na maj, i 5,2% na godišnjem nivou, prema indeksu potrošačkih cena Zavoda za statistiku rada. Sve u svemu, merač inflacije, koji uključuje svakodnevne artikle kao što su hrana i gas, porastao je za 9,1% više od očekivanog u odnosu na godinu ranije.
Ali, trendovi koji prate odeću su još jedna mešovita metrika koja drma Ameriku, dok ekonomisti i analitičari industrije pokušavaju da procene snagu potrošačke i američke ekonomije.
Poslednjih nedelja mnoge istaknute kompanije i investitori upozoravaju na recesiju. Trgovci na malo, uključujući Target, Gep i Volmart, najavili su planove za veća sniženja kako bi se otarasili neželjene robe. Očekivalo se da će ti potezi biti deflatorni. Ipak, prodaja i cene odeće - barem do sada - nalaze se na vrhuncu prošlogodišnjeg nivoa.
Tržište rada takođe ostaje snažno, piše CNBC. Izveštaj o radnim mestima za jun prkosio je strahovima od recesije, pošto je stopa nezaposlenosti ostala nepromenjena, a platni spiskovi nadmašili su očekivanja. Neki trgovci beleže dobre rezultate, poput Levisa, koji je porastao 15% u odnosu na prethodnu godinu za kvartal koji se završio 29. maja.
Prodaja odeće u SAD porasla je 5% u odnosu na prethodnu godinu, u periodu od januara do maja, i za 13% u odnosu na isto vreme pre pandemije (2019. godina). Posebno je tražena svečana odeća, sada kada Amerikanci ponovo idu na venčanja ili provode više vremena u kancelariji.
Kada kupuju stvari za te prilike, neki potrošači ne mare za to da li su traženi artikli na rasprodaji ili nisu. Recimo, prodaja ženskih haljina porasla je za 42% u odnosu na prethodnu godinu, u intervalu od januara do maja. To je, takođe, za 14 odsto više nego 2019. S druge strane, promena u preferencijama potrošača je uticala na trgovce na malo, koji su se snabdeli "pogrešnom robom".
Izvršna direktorka kompanije Gep je ove nedelje podnela ostavku, budući da je kompanija u problemu. Kažu da kupci ne žele dukseve i sportsku, ležernu odeću kakva je bila popularna tokom perioda karantina. Takođe je došlo do neusklađenosti kada je reč o poručenim veličinama odeće, jer je stvoren pritisak na plus-size.
(Telegraf Biznis)