Ne nasedajte na trikove trgovaca, danas kreću velika sniženja u Srbiji: Ovo je važno da znate
Čak dva velika sniženja u Srbiji, koja kupci željno iščekuju, dešavaju se u julu. U kratkom su vremenskom razmaku, ali su idealna prilika da "uhvatite" barem jedno, ako ovog meseca delimično niste u zemlji.
Vest o sniženjima i akcijama nas raduje posebno ove godine, kada je došlo do drastičnog porasta cena svih vrsta proizvoda, u celom svetu. Prvo veliko sniženje bilo je 1. jula, a danas, 15. jula, kreće novo.
Kako su, za Telegraf Biznis, prethodnih puta već potvrdili iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) - u ovom periodu na rafovima se ne sme naći ništa od zimske odeće i obuće, odnosno, u ponudi smeju biti samo proizvodi namenjeni konkretnom godišnjem dobu - letu.
Ali, pre nego nastavimo u ovom tonu, podsećamo vas i na vaša prava - kao potrošača - o tome da trgovci ne smeju da prikupljaju vaše lične podatke. "Lične podatke je moguće obrađivati isključivo uz prethodnu saglasnost potrošača", rečeno je za Telegraf Biznis.
Važno da znate
Od 30. jula 2019. u Srbiji je na snazi novi Zakon o trgovini, koji nalaže da sezonska sniženja počinju 25. decembra i 10. januara, a onda i prvog, odnosno 15. jula. Dakle, to su 4 datuma koja trgovci moraju da ispoštuju, a sniženja najviše mogu trajati 60 dana. Takođe, zakonom je ograničeno trajanje akcijske prodaje najduže 31 dan od dana početka akcije.
Mimo toga, treba da znate da se termin rasprodaja može koristiti samo u situacijama kada trgovac odluči da zatvori prodavnicu ili kada prestaje da se bavi tom delatnošću. Ni termin sniženje ne može da se koristi van perioda koji je definisan zakonom, može se koristiti samo izraz "akcijska ponuda".
Akcijske cene, s druge strane, najviše su zastupljene u marketima kada predstoji neki bitan datum/događaj.
Potrošači su u poslednje vreme sve više edukovani kada je reč o kupovini i svojim pravima, te u prodavnice idu s određenim "predznanjem". Drugim rečima, razvija se svest o tome da ne treba i ne smeju da budu prevareni - ma koliko im to delovalo banalno u prvi mah.
Imajte na umu i da 20% od celokupnog asortmana u radnji mora da ima naznačenu cenu koja stoji na izlogu. Dakle, ukoliko piše da je, recimo, aktuelno sniženje 30% - to znači da dvadeset procenata celog asortimana mora imati te nove cene.
Kada su u pitanju sniženja ili akcijske cene, trgovci neretko koriste metode da uvećaju cene pre samog sniženja, a kada počne sezonsko sniženje - vrate prvobitne cene i na taj način varaju potrošače. To treba da imate u vidu. Na ovakve stvari najčešće obrate pažnju oni koji su "redovni" u kupovini, odnosno često obilaze radnje i prate cene.
Takve i slične slučajeve treba da sankcioniše tržišna inspekcija - prekršajem, tako što će izvršiti kontrolu nad poslovnim knjigama trgovca i utvrditi u kom periodu je promenjena cena.
I još jednom da ponovimo, kada počnu sezonska sniženja, moraju se primenjivati i poštovati rokovi koji su predviđeni Zakonom o trgovini. Dakle, kada je u pitanju zimsko sniženje - u tom periodu na sniženju može biti samo zimska roba, a leti samo letnja.
Video: Deset namirnica koje bi trebalo da prestanete da kupujete ako želite da uštedite novac
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
КК
Шта значи снижење од 50 % kada je neposredno pre tog sni\ewa artikl poskupeo duplo? могу да каче распродаје колко хоће,народ једва има за храну!
Podelite komentar
Milan
Sve to lepo stoji u zakonu ali nema ko to da li kontrolise
Podelite komentar
Mare
Kod nas ne postoje prava sniženja kao na Zapadu. Ako je Hilfiger duks kod nas 10.000 din na sniženju u Americi je 25-30$. Kod nas su ogromne marže i kad spuste cenu za 60% i dalje zarađuju jer su na početku tu stvar precenili....Stave jaknu 25.000 dinara i onda kao snižena 50% ali i dalje je skupa sve je to prevara. Idite u Austriju za njihov Božić ponesite pare.
Podelite komentar